موضوعات داغ

جنگ سرد زک براون با فراری در حال اوج گرفتن

عکس مطلب اول
زک براون و ماتیا بینوتو، مدیرهای تیم‌های فرمول یک مک‌لارن و فراری، در چند هفته گذشته مدام در حال بحث بر سر سقف بودجه سال آینده بوده‌اند. براون برای پایین‌تر آوردن این عدد تلاش می‌کند و بینوتو برای حفظ آن در رقم 150 میلیون دلار. بینوتو اخیرا در مصاحبه‌ای دلیل این اصرار خود بر این رقم را حفظ اخلاقیات و عمل به تعهدی که به کارکنان فراری دارد، می‌داند. براون اما این دلیل بینوتو را بیشتر شبیه به بهانه می‌داند و می‌گوید فراری اگر می‌خواهد به اخلاقیات پایبند باشد، جزئیات توافقش با فدراسیون جهانی (FIA) را منتشر کند.

در فصل گذشته سوالاتی در مورد پاوریونیت فراری از FIA پرسیده شد که در نتیجه آن فدراسیون جهانی پاوریونیت فراری را مورد بازرسی قرارداد. در تست‌های پیش فصل این فصل در بیانیه‌ای اعلام کردند که توافق محرمانه‌ای با فراری در این خصوص شده است و حق پخش جزئیات آن را ندارند. این موضوع اصلا به مزاج سایر تیم‌هایی که از پاوریونیت فراری استفاده نمی‌کردند خوش نیامد و باعث متحد شدن این هفت تیم و اعتراض به این موضوع شد. اگرچه چندی پیش ژان تاد توپ را در زمین فراری انداخت و گفت که او علاقه‌مند به افشای جزئیات این توافق است ولی فراری اجازه آن را نمی‌دهد. تاد این موضوع را نیز بیان کرد که فراری مورد تحریم واقع شده است و همین نکته باعث بوجود آمدن سوالات جدی‌تری در این زمینه شده است. زک براون در مصاحبه با سایت موتوراسپرت اینگونه اظهار نظر کرده است:

" من کاملا با انجام وظایف اخلاقی موافقم، و در این راستا فکر می‌کنم اگر ماتیا [جزئیات توافق را] با من در میان بگذارد بسیار خوب می‌شود. FIA نیز برای افشای جزئیات این توافق محرمانه‌ای که در خصوص نقض قوانین احتمالی فراری در پاوریونیتش می‌باشد، داوطلب شده است. ما داریم در مورد اخلاقیات و شفافیت صحبت می‌کنیم، فکر می‌کنم این نکته خوبی است که در زمان مناسبی مطرح شد."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد