موضوعات داغ

تمام مراکز شماره گذاری در کشور فعال هستند

عکس مطلب اول
سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور در خصوص فعالیت مراکز شماره گذاری در شرایط کرونا بیان داشت که مراکز شماره گذاری بعد از حدود 40 روز تعطیلی در تاریخ 6 اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت خود را از سر گرفتتند. خوشبختانه در روزهای گذشته شاهد کاهش مراجعات به مراکز شماره گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم که به عنوان مثال در روز شنبه که اولین روز بازگشایی بود شاهد کاهش 41 درصدی مراجعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایلنا، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور افزود: مراجعه کنندگان با حضور در خودروی خود در محل ایمن تری نسبت به سالن برخوردار هستند و این کار بر اساس پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است.
سرهنگ محمدی در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز شماره گذاری طرح زوج و فرد و افزایش ساعت کاری در نظر گرفتیم و مردم برای حضور در این مراکز عجله ای نداشته باشند و مراکز تا ساعت 17 به مردم ارائه خدمات می کنند.
وی درباره وکالتنامه مراجعه کنندگان گفت: ما پیش از این نیز توصیه کرده بودیم که با توجه به شرایط، مردم وکالتنامه هایی را که دریافت می کنند مدت زمان آنها در حدود 3 الی 4 ماه باشد تا با چنین مشکلی مواجه نباشیم. در حال حاضر مکاتباتی با ستاد کرونا در خصوص وکالتنامه ها انجام داده ایم، چراکه تصمیم گیری در خصوص وکالتنامه ها در حدود اختیارات پلیس راهور نیست و امیدواریم به زودی در این زمینه با توجه به حضور دادستان کل در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود. پیشنهاد ما این است که اگر وکالتنامه به طور مثال 30 روزه است، این مدت به عنوان 30 روز کاری محاسبه شود و تعطیلات حذف شود که در این صورت خود به خود وکالتنامه‌ها معتبر خواهند شد.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور درباره مراجعه خودروهای پلاک شهرستان به مراکز شماره گذاری خودرو در تهران گفت: پیش از عید ستادهای مقابله با کرونا در استان تصمیم گرفتند که با توجه به شیوع کرونا مراکز شماره گذاری خودرو در استان‌ها تعطیل شوند، اما در حال حاضر خوشبختانه به صورت متمرکز در خصوص مراکز شماره گذاری تصمیم گیری می شود و ما هم نظارت کردیم تا پروتکل های بهداشتی به درستی در همه مراکز رعایت شود، لذا تمامی مراکز شماره گذاری خودرو در سراسر کشور باز است، بنابراین نیازی به مراجعه خودروهای شهرستانی به تهران نیست.
سرهنگ محمدی در ادامه تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که حتما پلاک زوج و فرد را رعایت کنند و خودروهای با پلاک فرد در روزهای زوج مطلقا مراجعه نکنند. مردم با صبر و شکیبایی در خودروهای خود حضور داشته باشند تا نوبت ورود آنها به داخل مرکز شود تا فاصله گذاری رعایت شود. در داخل سالن ها نیز با علائمی فاصله گذاری مشخص شده است، اما گاها برخی از مردم به این علائم توجه نکرده و فاصله گذاری را رعایت نمی کنند، به طور مثال صندلی ها را علامت گذاری کرده ایم، فاصله ایستادن با گیت و باجه را با علائمی مشخص کرده ایم، اما برخی رعایت نمی کنند.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور در پایان تصریح کرد: مردم حتما در هنگام مراجعه به مراکز شماره گذاری از دستکش و ماسک استفاده کنند و خودکار شخصی به همراه داشته باشند. همچنین مردم عجله ای برای حضور به خصوص در ابتدای صبح نداشته باشند و کسانی که وکالتنامه هایشان مهلت دارد در روزها و هفته های آینده مراجعه کنند تا شرایط عادی شود. مردم به هیچ وجه در جلوی باجه ها تجمع نکنند و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و بر اساس سیستم نوبت دهی به باجه ها مراجعه کنند. در حال حاضر شرایط عادی بوده و در روزهای آینده بهتر هم خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/12
به شدت شلوغه طوری که من پنج صبح‌رفتم خیلی صف طولانی بود نزدیک یک کیلومتر صف داشت از یکی پرسیدم که از چه ساعتی اومدید تو صف‌گفتش از پنج بعدظهر روز قبل تو صف وایساده افتضاحع