موضوعات داغ

چگونه به جریمه و عوارض ورود به محدوده ترافیک اعتراض کنیم؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رانندگی در شهر شلوغی مثل تهران مشکل زیادی برای رانندگان بوجود می آورد که یکی از اصلی ترین آنان می تواند اعمال جرایم و عوارضی باشد که به دلیل تردد در محدوده‌ های ترافیکی ثبت شده است، اما رانندگان همواره به این جریمه ها و عوارض خودرو اعتراض دارند و در حقیقت خود را مشمول عوارض و تخلف ثبت شده نمی دانند و گاهی اوقات رانندگان معتقد هستند که برای چند ماه خودروی آنان در پارکینگ خانه بوده است، اما برای آنان تخلف و عوارض ورود به محدوده ترافیکی ثبت شده است. این شکل از اعمال جریمه و عوارض، گاهی اوقات به خاطر مخدوش کردن پلاک از سوی برخی از رانندگان رخ می دهد و پس از اعتراض مالکان خودرو و بررسی مجدد دوربین ها، اگر احراز شود که تخلف ثبت شده به دلیل مخدوش کردن پلاک خودروی دیگری بوده است، عوارض ناخواسته حذف شده و کد تخلف هم از سوی پلیس حذف می شود.
در رابطه با این موضوع، شهرداری تهران اعلام کرده است که در کنار جریمه ورود غیرمجاز به محدوده ترافیک شهر تهران و همچنین به این دلیل که تردد غیرمجاز آنان در طرح ترافیک باعث ایجاد عارضه می شود، این اختیار را دارد که تا 103 هزار خودرو در روز عوارض دریافت کند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران، رسیدگی به اعتراض شهروندانی که به عوارض ورود به محدوده ترافیک اعتراض دارند، در کمیسیون ماده 77 شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته و پس از ثبت درخواست، رسیدگی به اعتراض آنان به سازمان ترافیک شهرداری و پس از آن به اداره صدور آرم ارسال می شود.
در پایان شهروندان تهرانی به منظور ثبت شکایت خود، می توانند به ساختمان معاونت اقتصادی واقع در خیابان بهشت مراجعه کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/7/6
ماشین من استپ وی اتومات به شماره 574ص46 ایران 55 است و اصلا در محدوده طرح ترافیک تردد ندارم. ولی در تاریخ یکشنبه 13 شهریور 1401 جریمه طرح ترافیک به مبلغ 98550 تومان برایم در برنامه آیتول ثبت شده... اصلا در این روز هیچ ترددی در طرح ترافیک نداشته ام.... دو ماه قبل هم باز مرا جریمه کرده بودند که با ثبت اعتراض و بررسی در سایت جریمه را حذف کردند... تقاضا دارم پلیس محترم پیگیر شود تا اگر از پلاک من سو استفاده میشود با فرد خاطی برخورد شود تا سبب هزینه برای اینجانب و موجب زحمت پلیس محترم نگرددد...
سپاسگزارم ... س کریمخانی