موضوعات داغ

جاراما، لامبورگینی که تابحال ندیده‌اید؛ وقتی لامبورگینی خودروی موتور جلو می‌زد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تصور کنید ترکیبی از خودروی فوق العاده لامبورگینی میورا با نسخه شگفت انگیز 2+2 لامبورگینی اسپادا را داشته باشد. در صورت نادیده گرفتن شاسی بلند LM002، این خودرو مجهز به یک پیشرانه 3.9 لیتری دوازده سیلندر و گلچین شده از سوی شرکت خودروسازی لامبورگینی است که نه در قسمت عقب، بلکه در قسمت جلوی اتومبیل نصب شده و نیروی آن به چرخ های عقب ارسال می شود تا به شگفت انگیزترین خودروی لامبورگینی با موتور 12 سیلندر نصب شده در قسمت جلو تبدیل شود.
لامبورگینی جاراما، همان خودروی شگفت انگیزی است که در رابطه با آن حرف می زنیم و کمپانی خودروسازی لامبورگینی با جا دادن یک پیشرانه بزرگ 12 سیلندر 3.9 لیتری در قسمت جلو، باعث خلق یکی از بهترین و منحصربه فردترین محصولات خود شده است.

لامبورگینی جارما

لامبورگینی جارما


این خودرو در سال 1970 میلادی و در زادگاه تمامی محصولات لامبورگینی، یعنی سانتاگاتا متولد شد و تا سال 1976 میلادی توانست در نسخه استاندارد خود به مجموع فروش 176 دستگاهی دست پیدا کند تا فروش یکی از آنان در حراجی تبدیل به یک فرصت ناب برای کلکسیونرها شود. همانطور که گفتیم، این خودرو در بخش فنی خود یک موتور دوازده سیلندر 3.9 لیتری دارد که در قسمت جلو نصب شده و نیروی آن بوسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی تماما به چرخ های عقب ارسال می شود، درحالی که برخلاف محصولات امروزی کمپانی خودروسازی لامبورگینی، طراحی بدنه خودرو اجازه می دهد تا علاوه بر راننده و سرنشین جلو، 2 سرنشین بزرگسال دیگر هم شانس سواری با این اتومبیل را داشته باشند.
در وصف لامبورگینی جاراما، یک خبرنگار کهنه کار فرانسوی در سال 1991 میلادی اینطور نوشت که خودروی لامبورگینی جاراما، نقطه تلاقی دو خودروی "لامبورگینی میورا" و "لامبورگینی اسپادا" با یکدیگر است. خودروی لامبورگینی میورا بیش از اندازه برون گرا و مخصوص رانندگان خودشیفه و طالبان سرعت بود، درحالی که لامبورگینی اسپادا آنقدر اسپرت نیست که بتواند نیاز مشتریان شرکتی همچون لامبورگینی را برآورده کند. برهمین اساس لامبورگینی جاراما نقطه ای جاویدان در تاریخ شرکت خودروسازی لامبورگینی است که با پیشرانه شش کاربراتور 350 اسب بخاری خود می توانست مزیت های دو لامبورگینی میورا و اسپادا را با یکدیگر ترکیب کرده و منجر به خلق یک شاهکار ماندگار در صنعت خودروسازی کند.

لامبورگینی جاراما

لامبورگینی جاراما

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد