موضوعات داغ

فیس لیفت جدید تویوتا کرولا؛ چهره جسورتر برای بازار چین

عکس مطلب اول
برای عرضه تویوتا کرولا در کشور چین، کمپانی خودروسازی تویوتا با خودروساز محلی "GAC موتور" همکاری می کند و این خودرو با نام اختصاصی "لوین"، در دسترس مشتریان چینی قرار می گیرد. حال اخیرا تصاویری در رسانه های محلی چینی منتشر شده است که نسخه فیس لیفت این اتومبیل را با یک طراحی جسور و تهاجمی تر نشان می دهد، هرچند طراحی این اتومبیل را پیش از این بر روی نسخه XSE دیده بودیم و حالا با تغییراتی جزیی، آماده عرضه در بازار چین می شود.
به لطف استفاده از مولفه های اسپرت در ظاهر تویوتا لوین (کرولا)، شاهد یک طراحی اسپرت و تهاجمی برای این خودرو در نسخه فیس لیفت هستیم. در این خصوص چهره جلو به کلی تغییر کرده و طراحی آرام نسخه معمولی را به یک طراحی خشن و تهاجمی در نسخه فیس لیفت تبدیل کرده است که از این بابت می توانیم به یک جلوپنجره بزرگ با حاشیه و زنبوری های داخلی مشکی رنگ، تیغه آیرودینامیکی، ورودی هوا در اطراف سپر و همچنین ایجاد تغییراتی در چراغ های جلو اشاره داشت تا نسخه چینی تویوتا کرولا جذاب تر از همیشه به نظر برسد. البته ناگفته نماند که شرکت خودروسازی تویوتا برای عرضه تویوتا کرولا در بازار آمریکای شمالی نیز پیش از این چنین کاری انجام داده و مشتریان با خرید نسخه XSE تویوتا کرولا، این اتومبیل را می توانند با چنین ویژگی هایی خریداری کنند.

تویوتا لوین

تویوتا لوین


بیشتر از طراحی جلو، در قسمت عقب شاهد اضافه شدن مولفه های اسپرت متعددی هستیم که در این خصوص می توان به طراحی حجیم سپر عقب، دیفیوزر هم رنگ بدنه در زیر سپر و همچنین یک اسپویلر مشکی رنگ بر روی درب صندوق عقب اشاره داشت تا ظاهری هماهنگ با قسمت جلو بدست آید. در این بخش هم شرکت خودروسازی تویوتا از نسخه XSE استفاده کرده و ویژگی های آن را به نسخه چینی تویوتا کرولا، یعنی لوین اضافه کرده است تا مشتریان چینی هم از داشتن یک کرولای اسپرت لذت ببرند.
با وجود تغییرات ظاهری و ایجاد ورودی های بزرگ تر هوا در قسمت جلو، به نظر نمی رسد که تغییراتی در بخش فنی این اتومبیل ایجاد شده باشد. این تصاویر به صورت جاسوسی بدست آمده و اطلاعات فنی زیادی از خودرو منتشر نشده است، ولی از آنجایی که تویوتا کرولای چینی هم از همان پلتفرم جهانی TNGA استفاده می کند، می توانیم انتظار موتور توربوشارژر 1.2 لیتری 116 اسب بخاری و یا سیستم محرک هیبریدی تویوتا را داشته باشیم که از یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی اتکینسون با قدرت 98 اسب بخاری و موتور الکتریکی جفت تشکیل شده و می تواند خروجی قدرت 121 اسب بخاری داشته باشد.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد