موضوعات داغ

کیسه هوای میانی بین دو صندلی؛ تکنولوژی جدید هوندا که با جاز به بازار می‌آید

عکس مطلب اول
هوندا جاز جدید، قرار است تبدیل به اولین برند شرکت خودروسازی هوندا در بازارهای اروپایی شود که به صورت استاندارد در قسمت میانی سرنشینان جلو مجهز به ایربگ ایمنی شده است. این کیسه هوا در قسمت عقب صندلی راننده تعبیه شده و هنگام وقوع تصادف های جانبی، از برخورد سر دو سرنشین جلو به یکدیگر جلوگیری می کند.
در طول سال های گذشته، بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی از ایربگ های ایمنی میانی در محصولات جدید خود استفاده کردند، همانند شرکت خودروسازی هوندا که در جدیدترین نسخه از خودروی "جاز" از این ویژگی استفاده کرده و قرار است که به عنوان یک گزینه استاندارد، در بازار اروپا به مشتریان عرضه شود.
کمپانی خودروسازی هوندا مدعی است که با استفاده از کیسه هوای ایمنی در قسمت میانی اتومبیل، می تواند تا 85 درصد به کاهش صدمات وارده از نزدیک به سر راننده و سرنشین جلو و همچنین 98 درصد به کاهش صدمات وارده از دور به سر راننده و سرنشین جلو در برخوردهای جانبی کمک کند.علاوه بر این، هوندا جاز جدید به همراه یک کیسه هوای ایمنی دوجداره پنجره ای برای سرنشینان عقب عرضه خواهد شد که در صورت برخورد جانبی، می تواند از سرنشینان عقب محافظت کند.

کیسه هوای میانی هوندا جاز

کیسه هوای میانی هوندا جاز


بخش ایمنی و فناوری نسخه جدید هوندا جاز با استفاده از سیستم های ایمنی فعال جدید با دامنه وسیع تر و کیفیت تشخیص بالاتر بروزرسانی شده است که در این خصوص می توان به سیستم ترمز اضطراری، سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری خودکار اتومبیل بین خطوط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم نوربالای خودکار و برخی موارد دیگر اشاره داشت که در این سگمنت، هوندا جاز را تبدیل به یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در بازار کرده است.
در بازار اروپا، خودروی هوندا جاز منحصرا با سیستم محرک هیبریدی عرضه می شود که پیشرانه درون سوز آن با حجم 1.5 لیتری، می تواند خروجی قدرت 107 اسب بخاری، گشتاور 253 نیوتن متری، مصرف سوخت 4.5 لیتری و همچنین میزان آلایندگی 102 گرم به ازای هر کیلومتر داشته باشد. خودروی هوندا جاز علاوه بر نسخه استاندارد، در نسخه کراس استار هم به مشتریان اروپایی عرضه خواهد شد که ظاهر آن با ایجاد تغییراتی به خودروهای کراس اوور نزدیک شده و ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه استاندارد خواهد داشت.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/15
هر چی باشه فرانسه بهتره ژاپنه
1399/2/16
هر چی باشه من بهتر از تو ام
1399/2/16
فرانسه کیلویی چنده؟
1399/2/16
مرسدس بنز هم یه پروژه ای داره که میخواد ایربگ جلویی رو برای سرنشینان عقب بیاره