موضوعات داغ

اول خردادماه زمان اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه ای در پایتخت

عکس مطلب اول
وحید سرلک معاون فنی و مهندسی شهرداری تهران بیان داشت که طرح هوشمند پارک حاشیه ای از ابتدای خردادماه در پایتخت اجرایی خواهد شد. پیش از اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه ای، شکل پارک در تهران این گونه بود که یا از سوی پارکبان و یا دستگاه پارکومتر انجام می شد که هر دو ایرادهایی داشت که باعث نارضایتی شهروندان شده بود. با اجرای این طرح، شهروندان فقط یک بار در سامانه تهران من ثبت نام می کنند و در این طرح هیچ بحث و برخوردی با شهروندان نداریم.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فنی و مهندسی شهرداری تهران افزود: ساز و کار پارک هوشمند حاشیه ای به این شکل است که راننده در محل پارک خودرو وسیله شخصی خود را پارک می کند و پس از توقف اطلاعات پارک خودرو برداشت می شود. پس از برداشت عوارض از حساب شهروندی رانندگان اطلاعات توقف خودرو به همراه موقعیت و مدت زمان به تلفن همراه راننده پیامک می شود.
سرلک در ادامه بیان داشت: در صورتی که کیف پول شهروند شارژ مالی نباشد، عوارض در حساب راننده ذخیره می شود و پس از شارژ کیف پول شهروندی این مبلغ از حساب وی کم خواهد شد.
وی در پایان گفت: در اجرای این طرح هیچ برخورد و جریمه ای از سوی شهرداری برای رانندگان در نظر گرفته نشده و فقط در صورت پارک در محل های پارک ممنوع، خودروی مربوطه توسط پلیس راهور جریمه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد