موضوعات داغ

جزئیات جدید سهمیه سوخت وانت بارها اعلام شد

عکس مطلب اول
غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری عنوان کرد که طرح سوخت رسانی به وانت بارها و نیسان ها را ساماندهی کرده ایم و سامانه ای برای سوخت رسانی به رانندگان این ناوگان همانند سواری ها طراحی کرده ایم که در صورتی که رانندگان این ناوگان ثبت نام کرده باشند، سهمیه خاص وانت بارها را دریافت می کنند. البته وانت بارها و نیسان هایی که ثبت نام کرده اند، سهمیه اسفند و فروردین خود را دریافت کرده اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری افزود: رانندگان وانت بارها و نیسان برون شهری هر چه سریعتر در این سامانه ثبت نام کنند تا سهمیه سوخت آن ها واریز شوند. بر اساس تصمیمات گرفته شده سهمیه وانت بارها و نیسان ها بر اساس پیمایش، بارنامه و میزان بار واریز خواهد شد و در صورت کاهش پیمایش این ناوگان، سهمیه سوختشان نیز کاهش خواهد یافت.
دغاغله در ادامه گفت: از چندی پیش که موضوع سهمیه بندی بنزین مطرح شد، در مصوبه کارگروهی که شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مسئولیت کارگروه آن را برعهده دارد، سهمیه هایی برای ناوگان وانت بار کم مصرف و پرمصرف (ماهانه 300 لیتر و 400 لیتر) در نظر گرفته شد. در این مصوبه آمده است که در دو ماه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش برون شهری و دستگاه های متولی حمل و نقل درون شهری که بر عهده وزارت کشور است، بحث تردد ناوگان وانت را مستندسازی کنند و سوخت بر اساس پیمایش و طبق اسناد حمل برای آنها اختصاص یابد.
وی بیان داشت: در همین راستا همان دستورالعمل هایی که از قبل داشتیم، از طریق رسانه ها و دیگر مدل های اطلاع رسانی به اطلاع رانندگان وانت بارها رساندیم. به همین منظور از ابتدای بهمن ماه سال گذشته، وانت بارهای برون شهری که بارنامه دریافت کرده اند، تردد آن ها ثبت و پیمایش آن ها محاسبه خواهد شد و بر همین اساس به آن ها سهمیه سوخت اختصاص می یابد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری در پایان تصریح کرد: لازمه دریافت بارنامه برای ناوگان وانت بارها داشتن کارت هوشمند ناوگان و کارت هوشمند راننده است. سامانه ها و زیرساخت ها در این زمینه فراهم شده و تاکنون تعدادی از رانندگان وانت بارها کارت هوشمند دریافت کرده اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد