موضوعات داغ

آذربایجان آماده برگشت به تقویم فرمول یک

عکس مطلب اول
برگزارکنندگان گرندپری آذربایجان امیدوارند تا قبل از تاریخ 15 سپتامبر بتوانند به تقویم فرمول یک برگردند، اما در صورت عملی نشدن تا اواسط اکتبر برای این برگشت صبر خواهند کرد. این مسابقه قرار بود به عنوان مرحله هشتم فصل 2020 برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. سران فرمول یک در صددند تا فصل 2020 را از اواسط جولای در اتریش استارت بزنند. عارف رحیموف، مدیر اجرایی پیست شهری باکو در مصاحبه با سایت MotorsportWeek گفت:

" ما در ارتباط نزدیک با دولت آذربایجان، فرمول یک و بقیه سهام داران هستیم. در این زمان که مایل به میزبانی مسابقه‌ای در فصل 2020 هستیم، امکان برگزاری مسابقه وجود ندارد مگر اینکه شرایط بیماری کووید-19 روشن‌تر شود و دنیا به همان حالتی که قبل از این شیوع بود، برگردد. با فرمول یک توافق کردیم که تعویق این مسابقه نباید تا بعد از اواسط اکتبر ادامه داشته باشد. ما واقعا برای هواداران‌مان و تجربه آن‌ها [از این مسابقه] ارزش قائلیم پس می‌خواهیم امکان لذت بردن از آب و هوای باکو در طول این گرندپری را داشته باشند."

وی در خصوص زمان آماده سازی پیست برای این مسابقه چنین گفت:

" معمولا برنامه‌های ساخت و ساز را برای 13 یا 14 هفته قبل از گرندپری برنامه‌ریزی می‌کنیم. اما در شرایط فعلی، می‌توانیم برای کاهش این مدت به 11 تا 12 هفته تلاش کنیم که باعث فشرده شدن تقویم ساخت و سازمان می‌شود. اگر بتوانیم در بازه نیمه اول سپتامبر تا اواسط اکتبر مجوز برگزاری مسابقه را بگیریم، بسیار خوشبین هستم که به هدف‌مان می‌رسیم، با توجه به این نکته که اکثر ساخت و سازها در تابستان [و در هوای خوب] انجام می‌شود. واقعیت برگزاری مسابقه در خیابان‌های باکو به پیچیدگی‌های این مسئله می‌افزاید، همانطور که در هر پیست شهری دیگری اینگونه است. به همین دلیل، ایده‌آل‌ترین زمان برای مسابقه دادن قبل از بازگشایی مدارس خواهد بود. در گرندپری احتمالی که امکان برگزاری آن را داریم، قطعا انتظار هیچ تغییری در شیوه برگزاری نداریم و این مسئله با فرمول یک در میان گذاشته شده است. همچنین معتقدم که امکان برگزاری مسابقات متعدد در این پیست وجود ندارد زیرا که این پیست در قلب شهر باکو قرار دارد و باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای شهروندان‌مان خواهد شد."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد