موضوعات داغ

رازهای برقی مک لارن اسپیدتیل فاش شد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مک لارن اسپیدتیل یکی از جدیدترین محصولات این شرکت بریتانیایی و در عین حال یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی است. اسپیدتیل بالاترین توان تولیدی باتری‌ها برای یک خودرو خارج جاده‌ای را دارد و در رکوردزنی‌ها موفق به ثبت سرعت 403 کیلومتر در ساعت شده است. حال و پس از اتمام تست‌های اعتبارسنجی این خودرو در ایالات متحده، مک لارن درب‌های خودرو را به روی خبرنگاران گشوده است تا از جزئیات کابین آن مطلع شوند.
مک لارن اسپیدتیل یک سوپر اسپرت با سه صندلی است که از ضریب آیرودینامیک بالایی برخوردار بوده و وزن کمی دارد. سیستم برقی-هیبریدی این خودرو نیز از فناوری‌های پیشرو بازار بهره می‌برد که آن را به یک استاندارد جدید در دنیای ابرخودروهای الکتریکی تبدیل می‌کند.
پیشرانه مک لارن اسپیدتیل از یک سیستم ترکیبی تشکیل شده است. در قسمت درون‌سوز، موتور 4 لیتری V8 مک لارن قرار گرفته است. این پیشرانه اکنون یک سیستم مکش هوای جدید دارد که به کمک آن قادر است سرسیلندرهایی خنک‌تر را تجربه کند. طراحی پیستون‌ها نیز نسبت به نمونه‌های قبلی اصلاح شده تا در نهایت موتور بتواند 747 اسب‌بخار به تنهایی ارائه دهد.

مک لارن اسپیدتیل

مک لارن اسپیدتیل

بخش مهندسی مک لارن در قسمت قوای الکتریکی از مبدل‌های جدید و چیدمان متفاوت اینورتر بهره می‌برد که به افزایش راندمان خودرو کمک می‌کنند. برای قسمت باتری‌ها نیز مک لارن از سلول‌های استوانه‌ای با نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده و ولتاژ بالا بهره گرفته است. این سلول‌ها قادر هستند تا چهار برابر باتری‌های مک لارن P1 در خود انرژی ذخیره کنند.
طراحی باتری‌های مک لارن اسپیدتیل به مهندسان این شرکت اجازه داده تا انرژی را به شیوه‌ای هوشمند مورد استفاده قرار دهند. یک سیستم خنک کننده دی الکتریک به طور دائم حرارت باتری‌ها را چک می‌کند در حالی‌که باتری‌ها در سطح مناسبی از روغن خنک کننده عایق غوطه ور هستند. این فناوری که از خودروهای فرمول E به مک لارن اسپیدتیل آمده است، کمک می‌کند تا باتری‌ها همیشه در بهترین وضعیت باشند. مجموع قوای مک لارن اسپیدتیل در ترکیب موتور برقی و بنزینی، به حدود 1055 اسب‌بخار می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد