موضوعات داغ

بی ‌وای‌ دی با شاسی بلند الکتریکی تانگ EV600 وارد اروپا خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی بی ‌وای ‌دی، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در چین (و دومین تولیدکننده بزرگ جهان در این زمینه پس از تسلا)، برنامه توسعه خودروهای مسافربری و تجاری خودش در اروپا را اعلام کرد.
بی ‌وای ‌دی برای ورود به اروپا نروژ را انتخاب کرده که بهترین بازار خودروهای الکتریکی در اروپا ‌است. این شرکت بزرگ چینی اولین گام خودش در بازار اروپا را با عرضه بی وای دی تانگ EV600 در نروژ آغاز خواهد کرد.
این شاسی بلند تمام الکتریکی سایز متوسط با هربار شارژ مسافت ۵۲۰ کیلومتری را طی می‌کند و دارای سیستم رانندگی تمام چرخ محرک است. قیمت این تانگ EV600 همزمان با آغاز فروش آن در نروژ اعلام خواهد شد.
در چین، این شاسی بلند الکتریکی از یک باتری ۸۲.۸ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. این باتری یک یا دو موتور الکتریکی را تغذیه می‌کند که هر کدام ۱۸۰ کیلووات معادل ۲۴۲ اسب بخار توان دارند. نسل دوم بی ‌وای ‌دی تانگ که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده در چین با پیشرانه بنزینی و پلاگین هیبریدی هم ارائه می‌شود.
این شرکت چینی همچنین برنامه‌های بلندمدتی برای عرضه وسایل نقلیه تجاری سبک و کامیون‌های الکتریکی در بازار اروپا دارد. بی ‌وای ‌دی قصد دارد تا پایان سال یک ون، کامیون‌های ۷.۵ و ۱۹ تنی و یک تراکتور در اروپا عرضه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد