موضوعات داغ

مشکل جدید بحران کرونا برای خودروها: ورود موش‌ها به محفظه موتور

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شهر نیویورک شدیدا تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار گرفته‌ است، بنابراین امروزه شاهد پدیده‌ جدیدی هستیم که برای خودروها رخ می‌دهد: پناه گرفتن موش‌ها در محفظه موتور خودرو.
داستان‌ پناه گرفتن حیوانات در محفظه موتور خودروها چیز جدیدی نیست،‌ اما با توجه به اینکه امروزه افراد کمتری از خودروهای خود استفاده می‌کنند، این خودروها به محل سکونت موش‌ها تبدیل شده‌اند.
کلسی اسنل، گزارشگر ایستگاه رادیویی ملی در اکانت توئیتر خودش گفته یک هفته پس از اینکه از فولکس ‌واگن جتا خودش استفاده نکرده بود، وقتی برای انجام کاری تصمیم گرفت از خودروی خودش استفاده کند با یک غافلگیری بزرگ روبرو شد. وقتی اسنل پیغام خطای سیستم اگزوز را مشاهده کرده، فهمیده مشکلی برای خودرو پیش آمده است. با توجه به اینکه این جتا نو بوده است، دیدن چنین پیغامی برای او عجیب بوده بنابراین در کاپوت را باز می‌کند و متوجه می‌شود محفظه موتور خودروی او به لانه موش‌ها تبدیل شده است. اسنل پس از تماس با نمایندگی، متوجه می‌شود که او پنجمین مشتری در آن هفته است که با مشکل موش در محفظه موتور روبرو شده است.
هزینه تعمیر سیم‌های جویده شده خودروی اسنل حدود ۴۰۰ دلار شده است، چون موش‌ها از جویدن هر چیزی جلوی آن‌ها باشد به آرامش می‌رسند. آن‌ها در محل زندگی خود ریشه‌های گیاهان را می‌جوند تا دندان‌های خود را تیز و کوتاه نگه دارند. همچنین با تغییر گسترده در الگوهای مصرف مواد غذایی در شهرهای بزرگ، و با توجه به اینکه بسیاری از رستوران‌ها تعطیل هستند، منابع غذایی این جوندگان نسبت به گذشته کاهش یافته است.
البته بیشتر مردم حین در خانه ماندن، به خوبی از خودروهای خود مراقبت می‌کنند اما چنین اخباری یادآور خوبی برای همه هستند تا با دقت بیشتری مراقب خودروی خود باشند. به هر حال طبق تقویم چینی، سال ۲۰۲۰ باز هم سال موش است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد