موضوعات داغ

کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی برای سومین سال پیاپی در آمریکا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سال ۲۰۲۰ ممکن است یکی از بدترین سال‌های اقتصادی در تاریخ معاصر باشد، اما شاید یکی از بهترین سال‌ها از نظر کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایالات‌متحده آمریکا باشد. البته با وجود اینکه به دلیل همه‌گیری کرونا شاهد رفت‌وآمد خیلی کمتری نسبت به گذشته هستیم، اما آمار خوب سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهند آمریکا روند رو به رشدی در زمینه کاهش تلفات بر اثر تصادفات رانندگی داشته است.
براساس اطلاعات اولیه دولتی که اوایل این هفته منتشر شد، تلفات ترافیکی در این کشور در سال ۲۰۱۹ به ۳۶۱۲۰ نفر رسیده که نشان‌دهنده کاهش ۱.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته است، زمانی که ۳۶۵۶۰ نفر در آمریکا در اثر تصادفات رانندگی کشته شدند. سال گذشته نیز سومین سال متوالی از نظر کاهش تلفات ترافیکی در ایالات‌متحده بود، علی‌رغم اینکه کل سفرها با افزایش ۰.۹ درصدی به ۳.۲۳ تریلیون مایل رسیده بود.
جیمز اوونز مدیر عامل اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، در مصاحبه اخیر خود گفته است: ما به تمرکز بر روی رفتارهایی که می‌دانیم غیرایمن هستند ادامه داده‌ایم: عدم استفاده از کمربند ایمنی، رانندگی با سرعت بالا، رانندگی حین خواب‌آلودگی، رانندگی حین حواس‌پرتی.
مقایسه این آمار با ارقام دهه‌های گذشته نشان‌دهنده پیشرفت نتایج سال ۲۰۱۹ است. شمار تلفات رانندگی در سال ۲۰۰۷ حدود ۴۱۲۶۰ نفر بوده ‌است، در حالی که در سال ۱۹۸۰ حدود ۵۱۰۹۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده بودند. نرخ مرگ و میر در سال گذشته ۱.۱۰ به ازای هر ۱۰۰ میلیون مایل مسافت طی شده در برابر ۱.۳۶ به ازای هر ۱۰۰ میلیون مایل مسافت طی شده در سال ۲۰۰۷ و بیش از ۳.۲۰ به ازای هر ۱۰۰ میلیون مسافت طی شده در سال ۱۹۸۰ بوده است.
با این حال، با وجود آرامش موقتی که کاهش رفت‌وآمد در سراسر آمریکا به وجود آورده، مقامات ایمنی ترافیکی به شدت نگران زمانی هستند که میلیون ها نفر برای رفت ‌و آمدهای روزانه خود به خیابان‌ها برگردند. اوونز در این باره هم گفته است: ما طی چند هفته و چند ماه آینده برای افزایش آگاهی عمومی در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد