موضوعات داغ

ثروتمند ترین رانندگان فرمول یک

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
زمانیکه در ورزش حرف از ارقام نجومی و دستمزد های میلیون دلاری می‌شود معمولا همه نظرها به سمت فوتبال جذب می‌شود، در این مقاله قصد داریم تا شما را با ارقام بسیار بزرگتر از هر ورزشی آشنا کنیم. شاید دستمزد رانندگان فرمول یک همانند بازیکنان فوتبال تیتر رسانه ها نشود، اما برای اعداد بزرگتری آماده باشید.

اینجا قلمرو فرمول یک است، سرزمین اعداد اعجاب انگیز. در هر بخشی از این ورزش اعداد به کمال رسیده‌اند. از قابلیت های فنی خودروها تا سرعت واکنش رانندگان. رانندگانی که بشدت گران قیمت نیز هستند. چرا که آنها گلادیاتورهای دنیای امروز هستند. هیچ ورزشکاری در هیچ ورزش دیگری همانند رانندگان فرمول یک زیر فشار قرار نمی‌گیرد، طی تصادفاتی که در این ورزش ایجاد می‌شود بعضا تا ۱۲ جی فشار به راننده وارد می‌شود، کدام ورزش دیگری اینطور است؟
هیچ ورزشکاری اینچنین در خطر مرگ قرار ندارد. این از خود گذشتگی رانندگان است که این ورزش را دیدنی کرده است. به قول جیمز هانت بزرگ دلیل اینکه مردم مسابقات فرمول را دوست دارند خطرات آن است، هرچه به خطر نزدیکتر باشی به همان اندازه جذابتر خواهی بود.

در این جا شما را با ثروتمند ترین رانندگان فرمول یک آشنا خواهیم کرد:


شماره ۱۰ : دیوید کولتارد
خالص دارایی: ۸۰ میلیون دلار

دیوید کولتارد

دیوید کولتارد

یکی از محبوب ترین رانندگان فرمول یک بریتانیا است که در مجموع پیروز ۱۳ مسابقه بوده است. وی در حال حاضر در بخش ورزشی بی بی سی فعالیت می کند.

شماره ۹ : نایجل منسل
خالص دارایی: ۹۰ میلیون دلار

نایجل منسل

نایجل منسل

راننده انگلیسی سابق فرمول یک، نایجل منسل، اولین کسی که توانست هم در مسابقات فرمول یک در سال ۱۹۹۲ و هم در مسابقات ایندی کار آمریکا در سال ۱۹۹۳ به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

شماره ۸ : سباستین فتل
خالص دارایی: ۱۰۰ میلیون دلار

سباستین فتل

سباستین فتل

راننده آلمانی تیم فراری، سباستین فتل، قهرمان چهار دوره پیاپی مسابقات فرمول یک.البته تمامی این قهرمانی ها با تیم ردبول به دست آمده نه فراری، وی هنگام بستن قرارداد با تیم فراری در سال ۲۰۱۶ لقب گرانترین راننده فرمول یک را به دست آورد. قراردادی سه ساله با رقم ۵۰ میلیون دلار برای هر سال.

شماره ۷ : جنسن باتن
خالص دارایی: ۱۵۰ میلیون دلار

جنسن باتن

جنسن باتن

راننده بریتانیایی فرمول یک، اولین قهرمان خود را در سال 2009 به همراه تیم براوون به دست آورد. وی در سال های آخر فعالیت حرفه ایی خود با فرناندو آلونسو در تیم مک لارن هم تیمی بوده است.

شماره ۶ : ادی ایروین
خالص دارایی: ۱۸۰ میلیون دلار

ادی ایروین

ادی ایروین

راننده اسبق مسابقات فرمول یک و اهل ایرلند شمالی است. او فعالیت حرفه ایی خود را از سن ۱۷ سالگی شروع کرد و در بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ در مسابقات فرمول یک به رقابت پرداخته است

شماره ۵: آلن پراست
خالص دارایی: ۱۸۵ میلیون دلار

آلن پراست

آلن پراست

راننده فرانسوی مسابقات فرمول یک، قهرمان چهار دوره جهان است. او در مجموع ۱۰۶ بار بر روی سکو رفته است که از این میان ۵۱ بار آنرا در رتبه اول قرار داشته است.

شماره ۴: کیمی رایکونن
خالص دارایی: ۲۰۰ میلیون دلار

کیمی رایکونن

کیمی رایکونن

کیمی رایکونن، مرد یخی فرمول یک. راننده فنلاندی سابق تیم فراری و آخرین قهرمان فراری از سال ۲۰۰۷ تا کنون. وی تنها راننده حاضر در رقابت های فرمول یک است که در دوره های موتور های v10-v8 و v6 هایبرید رانندگی کرده است. او در حال حاضر راننده تیم آلفارومئو است.

شماره ۳: فرناندو آلونسو
خالص دارایی ۲۴۰ میلیون دلار

فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو

راننده محبوب اسپانیایی مسابقات فرمول یک،اولین راننده ایی که به سکوی ثروتمند ترین رانندگان فرمول یک راه پیدا میکند. قهرمان دو دوره جهان و از بزرگترین رانندگان فرمول یک تاریخ است. فرناندو قهرمانی های خود را به همراه تیم رنو به دست آورد و پس از آن به تیم فراری پیوست. دورانی که شانس کسب قهرمانی های بیشتری را داشت اما همه آنها توسط سباستین فتل آلمانی که راننده تیم ردبول بود ربوده شد. فرناندو پس از ناکامی در تیم فراری به امید ترکیب رویایی مک لارن-هوندا، با قرار داد بسیار سنگینی به این تیم پیوست اما اوضاع در مک لارن هم خوب پیش نرفت. در نهایت فرناندو در پایان فصل ۲۰۱۸ از فرمول یک خداحافظی کرد. شاید فرناندو در انتخاب تیم هایش اشتباهاتی داشته باشد اما در کسب ثروت بسیار استادانه عمل کرده است.

شماره ۲: لوئیس همیلتون
خالص دارایی: ۲۸۵ میلیون دلار

لوئیس همیلتون

لوئیس همیلتون

دومین راننده ایی که به سکوی ثروتمند ترین رانندگان فرمول یک راه پیدا میکند کسی نیست جز لوئیس همیلتون. راننده انگلیسی تیم مرسدس. همیلتون اولین قهرمانی خود را در سال ۲۰۰۸ به همراه تیم مک لارن به دست آورد و در سال ۲۰۱۳ به عنوان جایگزین مایکل شوماخر بزرگ به تیم مرسدس پیوست. اولین قهرمانی او با تیم مرسدس یک سال بعد و در سال ۲۰۱۴ به دست آمد و از آن زمان تا کنون رویای قهرمانی بسیاری از رانندگان را نابود کرده است. او قهرمان ۶دوره جهان است و بسیاری از رکوردهای این ورزش را جابجا کرده است. او با رکورد افسانه ایی مایکل شوماخر تنها یک قهرمانی فاصله دارد.

شماره ۱: مایکل شوماخر
خالص دارایی: ۸۰۰ میلیون دلار

مایکل شوماخر

مایکل شوماخر

و بالاخره نفر اول ایستاده بر سکوی ثروتمند ترین رانندگان فرمول یک کسی نخواهد بود جز مایکل شوماخر بزرگ، قهرمان ۷ دوره جهان. در سال ۲۰۰۵ مجله یورو بیزینس مایکل شوماخر را اولین ورزشکار میلیاردر جهان معرفی کرد اما کسی اطلاع دقیقی از ثروت او ندارد. بخش قابل توجهی از ثروت وی به وسیله اسپانسرهای او ایجاد شده است و بخش بیشتر آن توسط تیم فراری به عنوان دستمزد به او پرداخت شده است. وی مالک چندین عمارت لوکس در ساحل دریاچه ژنو یک جزیره شخص در مجموعه جزایر "جهان" در ساحل امارات متحده عربی، جت خصوصی و یک دستگاه فراری FXX است.

متاسفانه در سال ۲۰۱۳ مایکل شوماخر در حین اسکی کردن در کوه های آلپ فرانسه دچار سانحه شد و از ناحیه سر دچار آسیب جدی گردید و از آن روز تا کنون در منزل خود واقع در ژنو به صورت کاملا خصوصی و محرمانه در حال درمان است.

به جرات می توان مایکل شوماخر را پیشتاز امور خیریه نامید، وی در سال ۲۰۰۵ در برنامه نیکوکاری شبکه زد دی اف آلمان مبلغ ده میلیون دلار را برای کمک به آسیب دیدگان زمین لرزه و سونامی هندوستان اهدا کرد. میزان کمک او از هر ورزشکاری، اغلب تیم‌های ورزشی و بیشتر شرکت‌های جهانی بیشتر بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/22
راننده هم راننده قدیم