موضوعات داغ

پژو 206 تیپ 2، خوش فروش بازار گرفتار در تلاطم قیمت ها

عکس مطلب اول
با شروع دهه 80 شمسی، پژو 206 وارد کشور شد تا مشتریان جوان خود را تحت تاثیر قرار دهد و در کنار سیتروئن زانتیا و خودروی پژو پارس، توانست محبوبیت بسیار بالایی در بازار کشور بدست آورد و این محبوبیت را تا به امروز حفظ کند، اما شرایط کنونی بازار کشور باعث شده تا خودروی پژو 206 در پایین ترین مدل خود هم قیمت بسیار بالایی داشته باشد و برای خیلی از جوانان دست نیافتنی شود.
در سال گذشته، شاهد نوسانات زیادی در بازار خودروی کشور بودیم و رکوردهای جدیدی در حوزه قیمت خودرو به ثبت رسید، اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا نمایشگاه های خودرو تعطیل شده و عملا خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نگیرد. اما در هفته های گذشته و از سر گیری دوباره فعالیت نمایشگاه های خودرو و انجام معاملات در بازار، نوک پیکان قیمت ها دوباره شیب صعودی گرفت و به اندازه ای اوج گرفت که در روزهای گذشته شاهد ثبت قیمت های بسیار بالاتری نسبت زمستان سال گذشته هستیم.
خیلی ها این افزایش قیمت را به شیوع ویروس کرونا ربط می دهند و خیلی های دیگر عدم عرضه مناسب خودرو توسط شرکت های داخلی را بهانه می کنند و یا عدم نظارت کافی بر روی بازار خودرو و برچیدن دلال بازی های صورت گرفته در این حوزه. هرچه هست، بازار خودرو شرایط خوبی ندارد و با وجود چنین قیمت هایی در بازار، بعید به نظر می رسد که مشتریان واقعی اقدامی برای خرید اتومبیل انجام دهند.
پیرو این موضوع، امروز به طور ویژه مروری بر شرایط یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای داخلی، یعنی پژو 206 تیپ 2 خواهیم داشت که سوار بر کشتی بازار خودرو در دریای پرتلاطم قیمت ها، همانند دیگر همراهانش به تهلکه افتاده و مشخص نیست که این کشتی چه زمان و چطور به ساحل امن خواهد رسید.
با مروری بر گزارش های بازار و همچنین تماسی که با فروشندگان خودرو داشتیم، به قیمت های متفاوتی رسیدیم و هر فروشنده خودرو باب میل خود قیمتی اعلام کرد. در گزارش های بازار و بررسی قیمت روز خودروهای داخلی، به محدوده قیمت 118 میلیون تومانی تا 135 میلیون تومانی برای مدل های صفر کیلومتر پژو 206 تیپ 2 ساده رسیدیم، در حالی که محدوده قیمت تیپ 5 آن از 149 میلیون تومان تا بیشتر از 200 میلیون تومان اعلام شده است.
به دنبال حذف قیمت از تمامی سایت های ثبت آگهی خرید و فروش خودرو، طی تماسی که با چند آگهی کننده خودرو داشتیم، قیمت های متفاوتی برای فروش خودرو اعلام شد. برای فروش مدل صفر کیلومتر پژو 206 تیپ 2، محدوده قیمت 137 میلیون تومانی تا 159 میلیون تومانی اعلام شد، درحالی که یکی از فروشندگان مدل 98 این خودرو قیمت عجیب 148 میلیون تومانی را اعلام کرد که باتوجه به پارگراف قبل، قیمتی نزدیک به پژو 206 تیپ 5 صفر کیلومتر دارد.
پیش از این کارشناسان بازار خودرو معتقد بودند که با حذف قیمت ها از سایت های ثبت آگهی خودرو، بستر دلالی و افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار بهتر و بیشتر فراهم می شود و دیگر معیار و میانگینی برای تعیین قیمت خودرو از سوی مشتریان وجود ندارد، این درحالیست که با ممنوعیت درج قیمت فروش خودرو، برنامه دقیقی برای سروسامان دادن به بازار و برون رفت از این شرایط نیز اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد