موضوعات داغ

کره جنوبی شرکت‌های مرسدس، پورشه و نیسان را به دلیل استفاده از نرم‌افزار غیرقانونی جریمه کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وزارت محیط زیست کره جنوبی پس از اینکه متوجه شد تعدادی از خودروهای دیزلی (۱۴ مدل مختلف) به نرم‌افزار غیرقانونی مجهز هستند، از شرکت‌های مرسدس، نیسان و پورشه شکایت کرد.
مجوز این خودروها که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ فروخته شده‌اند طی این ماه لغو خواهد شد، و سپس پیام فراخوانی برای صاحبان آن‌ها فرستاده می‌شود.
بیشترین جریمه برای مرسدس بنز کره اعمال می‌شود، که حدود ۷۷.۶ میلیارد وون (معادل ۶۳.۴ میلیون دلار) است، در حالی که پورشه کره و نیسان کره به ترتیب ۱ میلیارد وون (۸۱۷۳۰۰ دلار) و ۹۰۰ میلیون وون (۷۳۵۶۰۰ دلار) جریمه خواهند شد.
جریمه مرسدس بیشترین مقدار جریمه‌ای است که دولت کره تاکنون برای یک خودروساز اعمال کرده است، که کاملا جریمه ۱۴.۱ میلیارد وون (۱۱.۵ میلیون دلار) آئودی فولکس‌واگن کره در نوامبر ۲۰۱۵ را پشت سر می‌گذارد.
در بین ۳۷۱۵۴ دستگاه مرسدس که باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند، ۱۲ مدل متفاوت وجود دارند که شامل C 200d، GLC 220 d 4MATIC، GLC 250 d 4MATIC و ML 250 BlueTEC 4MATIC هستند. جریمه نیسان مربوط به ۲۲۹۳ دستگاه قشقایی است که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، در حالی که پورشه هم این تخلف را با ماکان S دیزل مرتکب شده است.
کئوم هان سونگ، یکی از مقامات رسمی این وزارتخانه گفته است:
وزارت محیط‌ زیست همچنان استانداردهای انتشار آلودگی خودروهای دیزلی را تشدید می‌کنیم تا آلودگی منتشرشده از این خودروها را کاهش دهیم و قصد داریم به شدت دستکاری در گزارش آلودگی را مورد بررسی و کنترل قرار دهیم.
با این حال، مرسدس بنز کره بیانیه‌ای صادر کرده و با اشاره به اینکه تصمیم دولت تاثیری در ساخت مدل‌های جدید این شرکت ندارد، یافته‌های دولت را رد می‌کند:
ما به این دلیل از چنین نرم‌افزاری استفاده کردیم که زمینه‌های فنی و قانونی قابل توجیه برای استفاده از آن را داریم.

مرسدس بنز

مرسدس بنز

برخی از مدل‌های مرسدس که مورد آزمایش قرار گرفتند تا حدود ۱۳ برابر بیشتر از حد استاندارد ۰.۰۸ گرم بر کیلومتر گازهای NOX تولید می‌کنند، در حالی که قشقایی و ماکان به ترتیب ۱۰ برابر و ۱.۵ برابر بیشتر از استاندارد گازهای سمی تولید می‌کنند.
همانطور که بیشتر شما می‌دانید، نقشی که این نوع از دستگاه‌های شکست ایفا می‌کنند این است که خودرو را از اینکه قرار است مورد آزمایش قرار بگیرد آگاه کنند، که این کار باعث می‌شود گزارش خروجی آلاینده‌ها به سطوح خیلی پایین‌تری از آن‌ چیزی که در واقعیت است کاهش یابد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/22
کره بره خودش رو جمع کنه