موضوعات داغ

دبیر انجمن خودروسازان: امکان تولید خودرو یورو ۵ وجود ندارد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های دبیر انجمن خودروسازان عملا امکان تولید خودرو یورو 5 وجود ندارد چرا که بنزین یورو 5 موجود نیست و فشار های وارده به خودروسازان در این زمینه بی فایده است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد نعمت بخش در خصوص مشکلات پیرامون تولید خودروهای یورو 5 توضیح داد: «بر سر راه تولید این خودرو ها 2 مشکل عمده وجود دارد نخست آن که بنزین یورو 5 موجود نیست و دوم آن که براساس قیمت گذاری های جدید عملا امکان تولید این خودروها وجود ندارد.»
وی ادامه داد: «وقتی خودروسازان در حال زیان اند چگونه ممکن است که کیفیت محصولات خود را بالا برده و خودروهایی بر اساس استاندارد یورو 5 تولید کنند. به علاوه این موضوع نیز باید در نظر گرفته شود که قیمت تمامی مواد اولیه افزایش یافته و بین 70 تا 75 قیمت خودرو بسته به مواد اولیه است.»
دبیر انجمن خودروسازان گفت: «شورای رقابت فرمولی دارد که در آن قیمت پایه، قیمت سال 91 است. این در حالی است که قیمت مواد اولیه تقریبا هر 2 ماه یک بار با افزایش قابل توجه مواجه می شود.»
نعمت بخش تصریح کرد: «تنها راهکاری که می تواند قیمت خودرو را کنترل کند این است که اجازه دهیم خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد. چه اشکالی دارد که خودرو نیز در بورس ارائه شود. در این حالت بحث 2 نرخی بودن خودرو نیز از بین می رود.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد