موضوعات داغ

میزان کشته های جاده‌ای به مرز 16 هزار نفر رسید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به آماری که مشاور وزیر راه و شهرسازی ارائه داد میزان کشته‌های جاده‌ای در 11ماه سال گذشته، به مرز 15 هزار 900 نفر رسیده است.
به نقل از دنیای اقتصاد، سید حسین میر شفیع در این خصوص عنوان کرد: «این میزان مرگ و میر بر اثر تصادف از میانگین جهانی بسیار بالاتر است و خسارات فراوانی را نیز به کشور وارد می کند.»
وی ادامه داد: «میانگین جهانی تصادفات جاده ای 8 تا 10 هزار کشته است و این آمار برای کشور ما 11 هزار کشته است. تعداد بالاتر از میانگین کشته‌ها در کشورمان به دلیل رعایت نکردن مسائل و نکات ایمنی رانندگی است.»
میر شفیع در خصوص آسفالت جاده های کشور نیز توضیح داد: «مشارکت عمومی و انجمن‌ها برای تکمیل آسفالت جاده ضروری است اما باید این موضوع را در نظر داشت که بدون رعایت نکات ایمنی و احتیاط در رانندگی آسفالت کردن نه تنها باعث کاهش تصادفات جاده‌ای نمی‌شود بلکه باعث افزایش کشته‌های جاده‌ای هم می‌شود.»
گفته می شود شیوع ویروس کرونا سبب شده که میزان تردد در جاده های کشور در اسفند و فروردین حدودا 60 درصد کاهش پیدا کند و همین موضوع نیز کاهش 40 درصدی کشته های تصادفات را به دنبال داشته است.
مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیر بنایی و طرح‌های ویژه در این زمینه گفت: «هرچند میزان تردد در کشورمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا کاهش یافته اما احتمالا با شروع تابستان با حجم عظیمی از تردد روبرو خواهیم شد که خود یک هشدار جدی برای رشد تصادفات جاده ای است.»
کارشناسان بارها تاکید کرده اند که نکته کلیدی در کاهش تصادفات جاده ای رعایت نکات ایمنی و احتیاط در رانندگی است. مواردی که باید به کمک فرهنگ سازی هرچه بیشتر آموزش داده شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد