موضوعات داغ

چپ شدن جیپ رنگلر جدید در آخرین تست تصادف؛ نتیجه عجیب آفرودر معروف +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ویدیو جدیدی منتشر کرده که یک جیپ رنگلر ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد که حین تست تصادف سمت راننده به سمت دیگرش چپ می‌کند – این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ داده ‌است.
همانطور که در ویدیو می‌بینید، رنگلر به مانع ثابت برخورد می‌کند و قسمت جلویی آن مچاله می‌شود. البته انتظار می‌رود طی یک تصادف چنین اتفاقی بیفتد، اما سپس جیپ روی سمت دیگرش چپ می‌کند.
متاسفانه، این اتفاق فقط یکبار رخ نداده است. همانطور که این موسسه اشاره کرده، این مدل در سه آزمایش تصادف رانندگی جداگانه، یکبار توسط فیات کرایسلر به عنوان بخشی از برنامه تست تایید موسسه و دو بار در مرکز پژوهشی این موسسه مورد آزمایش قرار گرفته است. در هر دو تستی که توسط موسسه انجام شده، جیپ پس از برخورد با مانع به سمت سرنشین خود چپ کرده است.
رنگلر با وجود چپ شدن، امتیاز کمی کسب کرده که البته کمترین نمره موسسه بیمه ایمنی بزرگراه نیست. آن‌ها در این مورد گفته‌اند، این شاسی بلند عملکرد خوبی داشته چون مشکل خاصی برای فضای راننده پیش نیامده و حرکات آدمک داخل خودرو کاملا تحت کنترل بوده است.
با این حال، این موسسه گفته چپ کردن رنگلر ممکن است باعث آسیب بیشتر به سرنشینان شود. آن‌ها همچنین گفته‌اند:
چپ کردن یک خودرو حین تست تصادف از جلو یک نتیجه قابل‌قبول نیست، و در نتیجه، امتیاز کلی رنگلر به کم کاهش پیدا کرده‌ است.
موسسه بیمه ایمنی بزرگراه در ادامه گفته چپ کردن جزئی به این دلیل خطرناک است که شاید باعث پرتاب شدن افراد به خارج از خودرو شود. این در خودروهای کروکی مثل رنگر یک نگرانی بزرگ است.
در حالی که وجود چنین مشکلی در رنگلر باید زودتر مشخص می‌شد، اما این موسسه گفته نسخه جدید رنگلر پس از بررسی مستندات و یک ویدیوی تست تصادف که توسط فیات کرایسلر ارائه شده بود نمره خوب دریافت کرده است. در آن ویدیو، رنگلر چپ نکرده بود.
به هر حال، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه خودش این خودرو را مورد آزمایش قرار داد که رنگلر در این تست چپ کرد. فیات کرایسلر در ابتدا مدعی شده شاید این مشکل به خاطر روش اتصال جیپ با سیستم پیش‌رانش به وجود آمده است، بنابراین موسسه تست دوم را با استفاده از روش مورد تایید فیات کرایسلر انجام داد. با وجود این تغییر، تاثیری در نتیجه حاصل نشد، و رنگلر دوباره به یک سمت خودش چپ کرد.
با این وجود، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه گفته رنگلر در ارزیابی بخش جلو، کنار، سقف و مهار سر سرنشینان عملکرد خوبی داشته است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/25
هیچ چیز بی نقصی وجود نداره ، هیچ برندی هم مقدس نیست!

اما فرم اون مانعی که این ماشین باهاش برخورد میکنه بخاطر قوانین ساده فیزیک ماشین رو وادار به چپ کردن میکنه

این تست رو طرف دیده فکر کرده مطلب گیر اورده
یک عنوان هم براش گذاشته فکر کرده کشف کرده مثلا!

:D