موضوعات داغ

نحوه تعیین قیمت متعارف خودرو اعلام شد

عکس مطلب اول
عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان روز گذشته در جلسه تنظیم بازار با اشاره به اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی، اعلام کرد که این قیمت شامل فروش های جدید خودروسازان شده و مشمول خودروهایی که تحویل آنها به تعویق افتاده نخواهد شد. رئیس سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید ‌کنندگان گفت که خودروسازان مکلف هستند به صورت ماهیانه، میزان خودروهای تولیدی خود را به سازمان حمایت اعلام کنند و هر سه ماه یکبار هم میزان تولید و عرضه خودرو مورد رصد قرار خواهد گرفت. درست همانند گذشته، همچنان محدودیت هایی برای ثبت نام متقاضیان پیش فروش خودروسازان داخلی در نظر گرفته شده است و داشتن 18 سال سن و همچنین داشتن گواهینامه برای پیش خرید خودروهای داخلی الزامی خواهد بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرانجیب، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان همچنین با تاکید بر این موضوع که سند خودروهای پیش فروش شده تا یک سال در رهن خودروسازان باقی خواهد ماند، اضافه کرد که هر کد ملی که در سه سال گذشته خودرویی پیش خرید نکرده است، امکان ثبت‌ نام برای خرید ماشین خواهد داشت و مهم تر از همه اینکه متقاضیان خرید خودرو نباید دارای پلاک جاری باشند و این موضوع با کمک نیروی انتظامی استعلام گرفته خواهد شد. کلیه شرکت ‌ها مکلفند قیمت‌ مصوب را درج کنند و قیمت خودرو درب کارخانه به علاوه حداکثر 10 درصد سود، قیمت متعارف در کف بازار است.
عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در صحبت های پایانی خود اعلام کرد که سازمان ‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور، نمایندگی ‌های خودروساز و همچنین بازرسان مکلف هستند تا معیار قیمت را فرمول مذکور قرار دهند و بازرسان باید هر گونه گران ‌فروشی را به تعزیرات گزارش کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد