موضوعات داغ

فورد برای آزمایش کیفیت رنگ، از مدفوع ساختگی پرندگان استفاده می کند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به اینکه بسیاری از ما به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بیشتر از همیشه وقتمان را در خانه می گذرانیم، پس ماشین های ما نیز بیشتر از حد معمول در مقابل خانه هایمان پارک شده اند و این باعث می شود تا ماشین های ما تبدیل به اهداف اصلی پرندگان برای بمباران هوایی آنان شوند، اقدامی که می تواند فاجعه ای برای رنگ خودروهایمان باشد.
ما فقط در مورد مدفوع پرندگان حرف نمیزنیم و ماده سفید رنگی که آنان از بدن خود خارج می کنند، گفته می شود که بیشتر آنان "اسید اوریک" یا معادل ادرار در پرندگان هستند که می تواند رنگ ماشین را خراب کند. خوشبختانه بعد از مدت ها، خودروسازی پیدا شد که برای محافظت از رنگ خودروها در این زمینه ورود پیدا کند و تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهد. کمپانی خودروسازی فورد در تحقیقات اخیر خود اقدام به تولید مدفوع ساختگی (مصنوعی) پرندگان کرده و آنان را بر روی رنگ خودرو آزمایش می کند تا از واکنش آن باخبر شود.
فورد قطرات مصنوعی را روی تابلوهای رنگی آزمایشی خود که در گرمای شدید 40 تا 60 درجه سانتیگراد قرار گرفته بودند، اسپری می کند تا شاهد واکنش آنان باشد و نتیجه آن خوردگی بسیار جزیی رنگ خودرو پس از بررسی دقیق تابلوهای رنگ آزمایشی بوده است. البته این فقط یکی از چندین آزمایش سخت فورد برای داشتن بهترین کیفیت رنگ خودرو است و در آزمایشی دیگر، این شرکت "فسفریک اسید (ماده استفاده شده در نوشابه های گازدار)" را با مقداری موارد شوینده و گرده های مصنوعی مخلوط کرده و بر روی پنل های از پیش گرما دیده رنگ خودرو آزمایش می کند تا به بهترین کیفیت برای رنگ خودرو برسد.
کمپانی خودروسازی فورد همچنین شیره درختان و یا در ماه های بهار و تابستان، چالش های بی نظیری را برای رنگ محصولات خود ترتیب می دهد تا کیفیت آنان را مورد ارزیابی قرار دهد، زیرا نور شدید خورشید و تابش مستقیم آن به رنگ خودرو می تواند باعث نرم شدن و گسترش رنگ شود و سپس موقع خنک شدن آن، می تواند اثری ماندگار از هرچیزی که بر روی آن ریخته شده باشد به نمایش بگذارد، از جمله مدفوع پرندگان که متهم ردیف اول خرابی رنگ خودرو هستند.
آزمایشات فورد اجازه می دهد تا این خودروساز به بهترین شکل ممکن از رنگ محصولات خود در برابر طیف وسیعی از آلایندگی ها محافظت کند. فورد تابش مستقیم نور ماوراء بنفش بدون توقف را در نمونه های رنگ خود تا 6000 ساعت یا 250 روز شبیه سازی می کند، این درحالیست که بیشتر خودروسازان دمای مختلف آب و هوا را آزمایش می کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد