موضوعات داغ

اولویت دوگانه سوز کردن رایگان با تاکسی و خودروهای وانت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حمید قاسمی ده چشمه، قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با اشاره به افزایش میزان مصرف سوخت "CNG" در کشور طی ماه های گذشته، اعلام کرد که میزان مصرف سوخت CNG در بهمن ماه سال قبل با رشد بی سابقه همراه شد و به رقم 24 میلیون متر مکعب در طول یکماه رسید که طبق برآوردهای انجام شده، مشخص شد که تمام خودروهای دارای مخزن CNG از این سوخت استفاده کرده و مورد استقبال آنان قرار گرفته است.
حمید قاسمی ده چشمه با اشاره به طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های حمل و نقل عمومی همچنین اعلام کرد که گاز سوز کردن رایگان خودرو‌ها فرصتی مناسب برای سیستم حمل و نقل عمومی است و مطابق دستور العمل‌ های ابلاغ شده، می بایست ظرف 14 ماه این خدمات به مردم ارائه شود و ممکن است که این نمونه طرح ‌های حمایتی در آینده فرصت اجرا دوباره نداشته باشد. طرح دوگانه سوز کردن خودرو با افزایش قابلیت خودرو، ضمن اینکه به کاهش هزینه های سوخت خودرو کمک می کند، بلکه باعث بالا رفتن ارزش خودرو هم خواهد شد. هرچند تاکسی ها و خودروهای وانت در اولویت تبدیل رایگان به خودروهای دوگانه سوز هستند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایلنا، حمید قاسمی ده چشمه ضمن صحبت در رابطه با شایعاتی که پیرامون عملکرد نامناسب موتور خودرو با سوخت گاز مطرح شده است، اعلام کرد که تاکنون گزارشی در این خصوص ارائه نشده و در جامعه آماری موجود که به چیزی حدود 4 میلیون دستگاه می رسد، سوخت گیری ممتد و ادامه دار این وسایل نقلیه نشان از رضایت صاحبان خودرو دارد و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت. بر اساس مصوبه هیئت دولت و شورای اقتصاد، قیمت گاز طی 5 سال ثابت خواهند ماند، اما ممکن است کارمزد جایگاه داران CNG و بنزین تغییر کند. در حال حاضر زیرساخت عظیمی برای تولید مخزن گاز وجود دارد و غیر از لوله وارداتی این مخزن، تمام تجهیزات همچون مخزن سوخت و کیت های آن در داخل کشور تولید می شود.
قاسمی ده چشمه در صحبت های پایانی خود به خودروهای دوگانه سوز LPG هم اشاره کرد و در این خصوص افزود که استفاده از سوخت LPG به دلیل تولید کم و مصرف خانوار‌ها و از سوی دیگر امنیت کم آن، در سبد سوخت وزارت کشور قرار نگرفته است و جایگاه رسمی برای سوخت گیری آن وجود ندارد، اما ممکن است در آینده برنامه‌ ای برای استفاده از این سوخت تهیه شود. در این خصوص قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور عنوان کرد که مصرف روزانه خانگی گاز LPG معادل 6 هزار تن است و در برخی از فصول سال و با افزایش دمای هوا، ممکن است کپسول ‌های گاز سر از مخازن خودرو‌ها در بیاورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد