موضوعات داغ

تیم بویایی آئودی تلاش زیادی برای خوشبو بودن خودروها می‌کند؛ بینی‌های حساس! +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هیچ چیز مثل بوی یک خودرو جدید نیست و در حالی که مشتریان در چین از این بو خوششان نمی‌آید، آئودی همیشه مطمئن می‌شود که هر خودرو جدیدش بوی خوبی می‌دهد. این خودروساز آلمانی به قدری در خوشبو بودن خودروها مصمم است که یک تیم بویایی استخدام کرده تا مطمئن شوند بوی خودروهای جدید خوب است.
تیم بویایی آئودی از سال ۱۹۸۵ در حال انجام وظیفه بوده و مطمئن می‌شود که بوی مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید هر خودرو تا حد ممکن خنثی باشد.
این تیم متشکل از پنج نفر که در مرکز کیفیت باواریای آئودی مشغول به کار هستند، خودروها را از رتبه یک (بدون بو) تا شش (غیرقابل‌تحمل) دسته‌بندی می‌کنند. موادی مانند شیشه، سرامیک و فلزات اغلب نمره یک دریافت می‌کنند، در حالی که دیگر مواد مورد استفاده باید نمره زیر چهار (آزار دهنده) بگیرند.

تیم بویایی آئودی

تیم بویایی آئودی

یکی از اعضای کلیدی تیم بویایی، هایکو لوبمن گایگر است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ در این تیم حضور داشته تا مطمئن شود تمام مدل‌های جدید آئودی تست بو را با موفقیت پشت سر می‌گذارند. او می‌گوید بوی یک خودرو ویژگی مهمی در راحتی آن است که می‌تواند تجربه مالکیت خودرو را تحت‌تاثیر قرار دهد.
او می‌گوید: در راس این هرم سلسله مراتبی، سلامت مشتری قرار دارد، و درست در پایه آن بوی خودرو قرار می‌گیرد. اگر مشتری از بوی خودرو ناراحت باشد، به درستی ویژگی‌های مثبت خودرو را درنظر نمی‌گیرد، چون بیش از حد از بوی خودرو ناراحت شده است.
نه تنها مدل‌های جدید آئودی باید تست بو را با موفقیت پشت سر بگذارند، بلکه این شرکت اغلب خودروهای تولیدی را به صورت تصادفی به آزمایشگاه خود منتقل می‌کند تا مطمئن شود حتی پس از ترک نمایندگی، بوی خوب و تازه می‌دهند. اگر بوی آن‌ها خیلی خوب نباشد، تیم سازنده به دنبال تغییراتی در فرآیند تولید می‌گردد که ممکن است روی این بو تاثیر داشته باشند و یا این را بررسی می‌کند که آیا تامین‌کننده قطعات از مواد جدیدی استفاده می‌کند یا نه.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد