موضوعات داغ

پارکینگ ها حق پذیرش خودروهای بدون پلاک را ندارند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در راستای مبارزه با دلالان بازار خودرو و جلوگیری از سوداگران این بخش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به محدودیت های جدید پارکینگ ها، اعلام کرد که هیچ پارکینگی در سطح کشور اجازه پذیرش خودروهای بدون پلاک را نخواهند داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر کمیته خودرو با اشاره به مدیریت عرضه خودرو با هدف از بین بردن بسترهای سوداگری و در راستای مبارزه با دلالان بازار خودرو، اعلام کرد که برای تحقق این هدف موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، محدودیت هایی برای جلوگیری از حضور دلالان برای ثبت نام خودروهای صفر کیلومتر هم در نظر گرفته خواهد شد.
مهدی صادقی نیارکی در جمع نمایندگانی از نهادهای نظارتی و دادستانی کل کشور، سازمان حمایت‌ از مصرف ‌کنندگان و تولید کنندگان، معاونت بازرگانی داخلی، ایدرو، خودروسازان‌ و انجمن خودروسازان که روز گذشته برگزار شد، اعلام کرد که در جلسه روز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه علاوه بر تعیین تکلیف در حوزه مدیریت تقاضا، به موضوعات دیگری همچون روش های فروش، نحوه ثبت نام فروش فوق العاده و همچنین نحوه ثبت نام پیش فروش و مشارکت در تولید شرکت های خودروسازی نیز اشاره شد.
در این بین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به محدودیت های جدید خودروهای صفر کیلومتر پس از تحویل به مشتریان، اعلام کرد که در راستای مبارزه با سودگاری و نگهداری خودروهای صفر کیلومتر، اعلام کرد که هیچ پارکینگی حق پذیرش و نگهداری از خودروهای صفر کیلومتر بدون پلاک را نخواهد داشت. هرچند محدودیت های دیگر برای مبارزه با دلالان می تواند رهن سند خودرو به مدت یکسال، عدم امکان صلح قرارداد، عدم ثبت نام در سایت های فروش خودرو طی 36 ماه گذشته، سن بالای 18 سال، داشتن گواهینامه رانندگی و همچنین احراز هویت و مطابقت داشتن مشخصات فردی شماره حساب با فرد ثبت نام کننده باشد.
علاوه بر موارد ذکر شده، نیاز است که مشتریان پس از دریافت خودروی صفر کیلومتر، ظرف مدت 3 ماه نسبت به فعال سازی گارانتی اتومبیل خود اقدام کنند، درغیر این صورت گارانتی اتومبیل آنان باطل خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد