موضوعات داغ

قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های معاون امور صنایع وزارت صمت قیمت گذاری و تعیین قیمت خودروها به شورای رقابت واگذار شده است.
مهدی صادقی نیارکی در این خصوص توضیح داد: «با واگذاری مسئولین تعیین قیمت خوروها از ستاد تنظیم بازار به شورای رقابت تلاش خواهد شد که اصلاح قیمتها با یک نرخ منطقی و واقعی اتفاق بیفتند تا حاشیه بازاری وجود نداشته باشد.»
وی در ادامه افزود: «این تصمیم در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار گرفته شد و مطابق با آن مقرر شد مسئولیت تعیین دستورالعمل و اعلام قیمت‌ها به شورای رقابت واگذار شود. بر همین اساس نیز باید منتظر ماند تا شورای رقابت قیمت جدید خودروها را به خودروسازان اعلام کند تا خودروسازان بتوانند بر اساس این دستورالعمل و قیمت‌های مرکز ملی رقابت اقدامات لازم را انجام دهند.»
معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص تنظیم بازار خودرو نیز توضیح داد: «تصمیماتی نیز در راستای عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا خودرو در کمیته خودرو اتخاذ شده که امید می رود بر مبنای این تصمیمات مصرف کننده واقعی از سوداگر و دلال خودرو تشخیص داده شود.»
گفته می شود بر اساس تصمیمات جدید محدودیت هایی اعمال خواهد شد که شامل ثبت نام صرفا برای افراد بالای 18 سال و هر کد ملی تنها یک بار ثبت نام است. همچنین افرادی که در 36 ماهه گذشته اقدام به خرید خودرو از خودروسازان کرده اند نمی توانند در طرح های فروش شرکت کنند. به علاوه اگر خودروها تا 3 ماه مراجعه به گارانتی نکنند خدمات پس از فروش آن ها نیز لغو خواهد شد.
صادقی نیارکی در انتها در خصوص طرح های فروش خودروسازان نیز توضیح داد: «در شیوه های جدید فروش خودرو فرصت برابر به همه کسانی که ذیصلاح هستند داده می شود و اطلاعیه های آتی در خصوص فروش فوق العاده پیش فروش و مشارکت در تولید زمینه حضور متقاضیان واقعی خودرو را فراهم می کند.»
گفته می شود در طرح های جدید فروش خودرو متقاضیان می توانند خودروهای مورد نظر خود را سه ماهه (مخصوص فروش فوق العاده)، یک ساله (مخصوص پیش فروش و مشارکت در تولید) و دو ساله (مخصوص مشارکت در تولید) دریافت کنند. همین موضوع سبب می شود که فضای عادلانه تری در اختیار متقاضیان خرید خودرو قرار بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد