موضوعات داغ

معرفی شاسی بلند جدید تویوتا؛ ونزا به عنوان نسخه آمریکایی هریر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا ونزا پس از غیبت تقریبا پنج ساله بازخواهد گشت. ونزا ۲۰۲۱ که در واقع همان هریر با نام جدید است از تابستان امسال در آمریکا به فروش خواهد رسید و به صورت انحصاری با یک پیشرانه هیبریدی ارائه می‌شود.
این مدل دارای سیستم هیبریدی جدیدی با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، سه موتور الکتریکی و پک باتری لیتیوم یونی است که زیر صندلی‌های عقب قرار دارد. این باعث می‌شود این کراس‌اوور توان کلی ۲۱۹ اسب‌بخار و نرخ صرفه‌جویی در سوخت تقریبا ۴۰ مایل بر گالون داشته باشد.
این کراس‌اوور همچنین به صورت استاندارد از سیستم تمام چرخ محرک الکتریکی تویوتا بهره می‌برد. این مدل دارای موتور الکتریکی در عقب است تا در صورت نیاز کشش اضافی ایجاد کند. تویوتا می‌گوید این سیستم به صورت یکپارچه و شفاف کار می‌کند و می‌تواند در شرایط مختلف توزیع گشتاور را تغییر دهد.

هریر آمریکایی
تویوتا در مورد ظاهر ونزا چیزی نگفته، اما تقریبا شبیه هریر ژاپنی است. در نتیجه این کراس‌اوور دارای یک جلوپنجره محصور است که با چراغ‌های جلوی بلند و باریک احاطه شده‌ است. این مدل همچنین یک دریچه ورودی هوای بزرگ دارد که بیشتر آن مسدود شده‌ است.
با نگاه به دو طرف، شاهد روکش بدنه پلاستیکی و طراحی بدنه ساده هستیم. این مدل همچنین دارای یک خط شانه، یک سقف شیب‌دار با شیب کم و چرخ‌های آلیاژی ۱۸ یا ۱۹ اینچی است.

تویوتا ونزا

تویوتا ونزا

ونزا در عقب هم دارای پنجره پشتی زاویه‌دار، یک اسپویلر روی درب عقب و چراغ‌های عقب ال‌ای‌دی بلند و باریک است. دیگر نکات مهم شامل یک سیستم اگزوز دوگانه و درب عقب بازشونده بدون دخالت دست هستند.
کابین جسورانه و پیشرفته
در داخل کابین، شاهد یک فرمان سه‌پره و نمایشگر ابزار با صفحه نمایش ۴.۲ یا ۷ اینچی هستیم. در وسط، یک کنسول مرکزی قرار گرفته که روی آن سیستم سرگرمی رسانه‌ای ۸ یا ۱۲.۳ اینچی با پشتیبانی از اندروید اوتو، اپل کارپلی و الکسای آمازون قرار دارد.
آپشن‌ها شامل یک آینه عقب دیجیتالی، صندلی‌های جلوی دارای سیستم گرمایشی و تهویه، و صفحه نمایش سربالای ۱۰ اینچی هستند. یک سیستم صوتی با ۶ اسپیکر به صورت استاندارد روی این مدل قرار دارد، اما می‌توان آن را با یک سیستم صوتی ویژه JBL با ۹ بلندگو و یک ساب‌ووفر جایگزین کرد.
یک آپشن جالب دیگر، سقف شیشه‌ای پانورامیک است. این سقف از تکنولوژی شیشه الکتروشیمیایی بهره می‌برد که در عرض یک ثانیه می‌تواند از شفاف به مات تبدیل شود.

ایمنی در اولویت
در بخش ایمنی، ونزا مجهز به مجموعه حس ایمنی تویوتا و سیستم‌های دستیار رانندگی است. این بدان معناست که حتی مدل پایه دارای سیستم پیشگیری از برخورد است که می‌تواند خودروها، عابران و دوچرخه سواران را تشخیص دهد. سایر امکانات ایمنی استاندارد شامل کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های نور بالای اتوماتیک و یک نمایشگر تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک از پشت سر هستند.

تویوتا ونزا

تویوتا ونزا

بقیه امکانات شامل دستیار ردیابی مسیر، دستیار نشانه‌های جاده و هشدار انحراف از مسیر هستند. نسخه‌های XLE و محدود به علاوه این امکانات دارای دستیار پارک عقب و ترمز خودکار می‌باشند.

نگرش شهری
ونزا بر روی پلتفرم TNGA-K ساخته شده و از یک سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می‌برد که کنترل سریع و سواری آرام را فراهم می‌کند. این مدل دارای دستیار پیچیدن است که سیستم کنترل پایداری را فعال می‌کند تا مشکلات حین پیچیدن را کاهش دهد.
مهندسین راحتی را در اولویت قرار داده‌اند چون این کراس‌اوور دارای شیشه جلوی آکوستیک و سیستم کاهش‌دهنده صدای ورودی به کابین است. این شرکت در تلاش برای برقراری آرامش و سکوت، از سیستمی استفاده کرده که صدای دریچه‌های ورودی هوا در محدوده ۵۳۰ هرتز تا ۶۵۰ هرتز را کاهش می‌دهد.

عرضه در تابستان
ونزا ۲۰۲۱ از تابستان امسال در کنار تویوتا راو‌ ۴ و هایلندر به فروش خواهد رسید. تویوتا قیمت این مدل را اعلام نکرده، اما احتمالا قیمتش از ۳۰۰۰۰ دلار شروع خواهد شد. ونزا صرف‌نظر از اینکه قیمتش چقدر باشد، دارای گارانتی ۳۶ ماهه / ۳۶۰۰۰ مایل و همچنین خدمات پس از فروش تا ۲ سال یا ۲۵۰۰۰ مایل خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/31
شاسی بلند های آمریکایی و ژاپنی و آلمانی بهترینن فرانسه باید با هاچ بک هاش بوق بزنه