موضوعات داغ

آیا سباستین فتل رئیس آینده FIA خواهد شد؟

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر ژان تاد، مدیر کنونی FIA، سباستین فتل در آینده می‌تواند بهترین جایگزین برای سمت او باشد.

با خروج سباستین در پایان فصل ۲۰۲۰ از تیم فراری شایعات فراوانی در مورد آینده شغلی این راننده آلمانی شنیده می‌شود. به نظر می رسد در صورت تمایل فتل به ماندن در مسابقات گزینه های پیش روی او تیم های رنو و مرسدس خواهند بود.

با این وجود ژان تاد معتقد است آینده سباستین فتل آلمانی می‌تواند به عنوان رئیس هیئت مدیره FIA ادامه پیدا کند:

"شاید او بهترین گزینه برای ریاست FIA باشد".

تاد در سالهای درخشش مایکل شوماخر در تیم فراری، ریاست این تیم را برعهده داشت است. او توانست به همراه شوماخر افسانه ایی ۵ عنوان قهرمانی برای فراری کسب کند، موردی که سباستین فتل در طول همکاری اش با فراری هرگز به دان دست نیافت.
با این حال تاد معتقد است تمام تقصیر متوجه سباستین نیست چراکه او خودرو مناسبی برای کسب قهرمانی در اختیار نداشته است:

"من در آن دوران به همراه مایکل و مجموعه فراری موفقیت های بسیاری کسب کردیم، تیم فراری در آن زمان بسیار منسجم بود و در شرایط سخت با هماهنگی کامل عمل می‌کردیم. قبل از اینکه شوماخر به تیم فراری بیاید در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ به همراه تیم بنتون قهرمان جهان شده بود. در سال ۱۹۹۶ مایکل به فراری پیوست و توانست تنها ۳ مسابقه از فصل برنده شود. این به دلیل عدم توانایی مایکل نبود، دلیل آن نداشتن خودرو مناسب بود. در ادامه به آرامی خودرو قهرمانی را ساختیم و در کنار آن تیمی هماهنگ ایجاد کردیم.

به لوئیس همیلتون دقت کنید، اگر خودرو قهرمانی در اختیارش نبود، اگر تیم هماهنگی در کنارش نبود هرگز نمی‌توانست این عنواین را کسب کند. شما این مورد را در مورد آلونسو و سباستین شاهد هستید. رانندگانی لایق قهرمانی که پشت فرمان خودرو قهرمانی قرار نگرفتند".

با وجود برخی شایعات در رابطه با بازنشستگی سباستین، تاد معتقد است دوران فتل هنوز تمام نشده است و تیم های برتر برای داشتن او باید خوشحالی کنند.

" سباستین فتل یکی از بزرگترین و با استعدادترین رانندگان موتور اسپرت است. فرصت های زیادی برای او وجود دارد و به اعتقاد من هر تیمی سباستین را به دست آورد بسیار موفق خواهد بود".

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد