موضوعات داغ

ارائه طرح دریافت گواهینامه آسان برای موتورسیکلت سواران؛ کاهش هزینه ها

عکس مطلب اول
سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا درباره طرح گواهینامه آسان برای رانندگان موتورسیکلت عنوان داشت که جلسات زیادی چه در پلیس راهور و چه در ناجا برای ساماندهی موتورسیکلت سواران انجام شد . نتیجه آن ارائه طرح غدیر بود که با امضای فرماندهی ناجا خدمت وزیر کشور ارسال شده و در صورت تصویب، طرح غدیر را اجرا خواهیم کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از مهر، رئیس پلیس راهور ناجا افزود: این طرح سه بخش اصلی دارد که بخش اصلی آن مربوط به دریافت گواهینامه آسان برای رانندگان موتورسیکلت است. در حال حاضر از مجموع 12 میلیون موتورسوار در کشور حدود 6 میلیون نفر فاقد گواهینامه هستند، یعنی حدود 50 تا 52 درصد از موتورسیکلت سواران در کشور فاقد گواهینامه هستند.
هادیانفر در ادامه بیان داشت: در این طرح پیشنهاد کاهش هزینه های دریافت گواهینامه موتورسیکلت را مطرح کرده ایم. در حال حاضر هزینه دریافت گواهینامه موتورسیکلت 270 هزار تومان است که پرداخت این هزینه برای برخی از افراد سخت است و ما در تلاشیم تا شرایطی را ایجاد کنیم تا موتورسیکلت سواران برای گرفتن گواهینامه ترغیب شوند.
وی در ادامه گفت: مورد بعدی این طرح این است که اطلاعات پلاک را به گواهینامه وصل کنیم. افرادی که برای اخذ گواهینامه مراجعه می کنند باید اطلاعات پلاک به نام خودشان باشد. به عنوان مثال در حال حاضر فلان شرکت موتورساز 10 هزار تا 100 هزار موتورسیکلت به نام خود دارد و پس از فروختن این موتورسیکلت ها، آدرس مالک جایگزین آدرس شرکت تولید کننده نشده و این تخلف محسوب می شود. در این طرح حتماً باید اطلاعات پلاک به گواهینامه وصل شود تا این مورد تخلف کاهش یابد.

برخورد بدون اغماض با 8 تخلف موتورسواران


رئیس پلیس راهور بیان داشت: نکته سوم طرح هم در بحث ترددها است که ۸ تخلف را به عنوان تخلف جدی که بدون اغماض با آن برخورد خواهد شد مثل حرکت در پیاده رو، حرکت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز، استفاده از کلاه ایمنی جزو موضوعاتی است که به موتورها تاکید شده و این موارد در طرح غدیر پیشنهاد شده که اگر تصویب شود این طرح سال ۹۹ اجرا می شود.
هادیانفر در خصوص استفاده از گواهینامه رانندگی خودرو برای موتورسیکلت نیز اظهار داشت: افراد نمی توانند از گواهینامه رانندگی خودرو برای موتورسیکلت استفاده کنند و باید آیین نامه بگذراند. البته یکی از پیشنهادات ما برای کسانی که گواهینامه خودرو دارند و می خواهند برای گرفتن گواهینامه موتورسیکلت اقدام کنند این است که مجبور نباشند آیین نامه را دوباره امتحان دهند و آیین نامه ای که برای خودرو است برای موتورسیکلت لحاظ شود و تنها آزمون عملی از افراد گرفته شود.
وی در پایان تصریح کرد: البته قیمت ها دست ما نیست و دست آموزشگاه ها است، اما در این طرح در صورت تصویب، قیمت اخذ گواهینامه موتورسیکلت کاهش می یابد و شرایط را به قدری تسهیل می کنیم که شهروندان بتوانند گواهینامه بگیرند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد