موضوعات داغ

شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک تهران

عکس مطلب اول

باتوجه به جزییات جدید اعلام شده از شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک 1400، گفتنی است که امکان رزرو مجوز روزانه طرح ترافیک از ظهر روز چهارشنبه هر هفته برای هفته بعد فراهم شده است، اما باید به این موضوع اشاره کرد که در صورت اتمام ظرفیت مجاز رزرو روزانه، امکان رزرو برای متقاضیان دیگر وجود نخواهد داشت.

در جزییات تکمیلی ارائه شده، برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست، اما خودروهایی که بدون رزرو اقدام به ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک کنند، غیرمجاز تلقی شده و عوارض آنها به مبلغ ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است.

عوارض ورود به طرح ترافیک بدون رزرو

عوارض ورود به طرح ترافیک بدون رزرو78.750 تومان

مبلغ ۶۳ هزار تومان به ‌ازای خودروی دارای معاینه فنی عادی، مبلغ ۴۴ هزارتومان به ‌ازای خودروی دارای معاینه فنی برتر و مبلغ ۷ هزارتومان به ‌ازای خودروی برقی یا هیبریدی دریافت خواهد شد.

عوارض ورود به طرح ترافیک 1400

نوع خودروعوارض
دارای معاینه فنی63 هزار تومان
دارای معاینه فنی برتر44 هزار تومان
خودروی برقی یا هیبریدی7 هزار تومان

ساعت اجرای طرح ترافیک در سال 1400

طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از ساعت 8:30 صبح آغاز می شود و تا ساعت 16 ادامه دارد. رانندگان یکبار خروج رایگان از ساعت 14:30 خواهند داشت. همچنین طرح ترافیک در روز پنج شنبه اجرا نمی شود و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد) در روز پنج شنبه اجرا می شود.

محدوده طرح ترافیک تهران

در نقشه زیر می توانید محدوده طرح ترافیک تهران و همچنین محدوده طرح کاهش آلودگی هوا را ببینید. محدوده طرح آلودگی هوا از سمت شرق به بزرگراه امام علی علیه السلام، از شمال به بزرگراه همت، از سمت غرب به بزرگراه چمراه و از سمت جنوب به بزرگراه بعثت محدود است. همچنین محدوده طرح ترافیک در نقشه زیر به رنگ قرمز مشخص شده است.

محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا تهران

ساکنان محدوده طرح ترافیک

اگر ساکن محدوده طرح ترافیک تهران هستید و مستاجر هستید، قرارداد اجاره خود را باید به دفاتر خدمات الکترونیک ببرید و اجاره نامه را قبل از اتمام مهلت قرارداد تمدید کنید. اگر مالک خانه هستید نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک نیست و فقط باید عوارض نوسازی، پسماند و عوارض خودرو را به صورت غیرحضوری پرداخت کنید. این افراد در سال 1400 همچون سال گذشته، تخفیف 50 درصدی دارند و یک خروج از محدوده قبل از ساعت 9 صبح و یک ورود بعد از ساعت 14 به صورت کاملاً رایگان خواهند داشت.

برای ورود به محدوده طرح ترافیک چه کاری لازم است؟

برای ورود به محدوده طرح ترافیک و یا محدوده طرح آلودگی هوا، باید در سامانه "تهران من" ثبت نام کنید و حساب خود را شارژ کنید. سپس بعد از ورود به این محدوده ها، عوارض به صورت خودکار از حساب شما کسر می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد