موضوعات داغ

برخلاف اعلام سازمان حمایت، فروش خودرو در بازار همچنان توافقی است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودروی تهران با اشاره به روش های خرید و فروش اندک خودرو در بازار که نه با فروش 10 درصد بالای قیمت کارخانه، بلکه با قیمت های توافقی انجام می شود، اعلام کرد که برخلاف اعلام رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر فروش خودرو با 10 درصد بالای قیمت کارخانه در بازار، در حال حاضر خرید و فروش اندک خودرو در بازار نه با این روش، بلکه به صورت توافقی خرید و فروش می شوند.
عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیش از این اعلام کرده بود که خودروهای موجود در بازار با اختلاف 10 درصدی قیمت نسبت به کارخانه فروخته خواهد شد و در این زمینه نظارت های کافی توسط بازرسان این سازمان صورت می گیرد و هرجا با قیمتی بالاتر فروخته شود، به منزله گران فروشی تلقی شده و با آن برخورد خواهد شد. با این حال سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران اعلام کرد که خودروهای فروخته شده در بازار نه با فرمول سازمان حمایت، بلکه به صورت توافقی میان فروشنده و خریدار معامله می شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پایگاه خبری ایرنا، سعید موتمنی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که تاکنون بخشنامه، آیین نامه و یا هیچگونه ابلاغیه در این خصوص برای نمایشگاه داران ارسال نشده است و به همین دلیل سقف قیمتی برای فروش خودرو وجود نداشته و اندک معاملات بازار به صورت توافقی انجام می شود. برای انجام معاملات در بازار خودرو، ما نیز موافق رقم ۱۰ درصد بالاتر از کارخانه در راستای تنظیم بازار هستیم، ولی با این حال نمایشگاه ‌داران و صاحبان بنگاه‌ های خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت می‌ کنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد