موضوعات داغ

آمازون میخواهد استارتاپ خودرو خودران زوکس را بخرد؛ چشمک غول آی تی به بازار خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چشم‌انداز خودروهای خودران پر از رویاهای فراموش شده و استارت‌آپ‌های شکست‌خورده است. ساخت خودرویی که خودش رانندگی کند نه تنها دشوار است، بلکه هزینه بسیار زیادی دارد. بنابراین جای تعجب نیست که وال استریت ژورنال گزارش داده استارت‌آپ خودرو خودران زوکس در حال انجام مذاکراتی است تا توسط غول خرده‌فروشی یعنی آمازون خریداری شود.
هدف بلند مدت زوکس ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار مخصوص تاکسی‌های روباتی الکتریکی بود. این شرکت که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد سال ۲۰۱۸ اعلام کرد قصد دارد این سرویس سواری اشتراکی را در سال ۲۰۲۰ در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی کند. این شرکت مانند بسیاری از همتایان خود در رقابت برای ساخت یک خودرو خودران، به هدف خودش دست نیافته است.
این احتمال وجود دارد که اگر آمازون استارت‌آپ زوکس را خریداری کند، همان تکنولوژی که قرار بود برای تاکسی‌های خودران استفاده شود را برای تحویل بسته‌های خودش مورد استفاده قرار دهد. روبات‌های تحویل بسته این شرکت در حال حاضر در شهر ارواین ایالت کالیفرنیا و اسنوهومیش در شمال سیاتل ایالت واشینگتن فعالیت می‌کنند.
توسعه ظرفیت‌های این جعبه‌های خودران و معرفی وسایل نقلیه بزرگتر به ناوگان تحویل خودران شرکت، ممکن است هزینه‌های آمازون را کاهش دهد.
شرکت زوکس به وال استریت ژورنال گفته چندین شرکت بزرگ به خرید این استارت‌آپ ابراز علاقه کرده و این شرکت با همکاری بانک کاتالیست قصد دارد این پیشنهادات را بررسی کند.
زوکس در این باره اظهار نظر نکرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد