موضوعات داغ

نسخه پایین‌رده بی‌ ام‌ و سری ۴ کوپه ۲۰۲۱ دارای خوشه ابزار آنالوگ است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
هر وقت یک خودرو جدید رونمایی می‌شود، تقریبا تمام تصاویر رسمی که توسط سازنده منتشر می‌شوند نسخه بالارده را به تصویر می‌کشند. برخی خودروسازان به طور اتفاقی تصویری از نسخه میان‌رده را به اشتراک می‌گذارند، اما در اغلب موارد تصویری از یک نسخه پایین‌رده منتشر نمی‌شود. خوشبختانه، سایت‌های شخصی‌سازی آنلاین تصاویر کاملی از تمام نسخه‌های خودرو نشان می‌دهند که به صورت رسمی توسط شرکت سازنده منتشر نمی‌شوند.
شعبه آلمان بی ‌ام‌ و درست چند روز پس از رونمایی از این مدل، سایت شخصی‌سازی سری ۴ کوپه ۲۰۲۱ را به راه انداخته است. در این سایت شاهد نسخه پایین‌رده i420، نسخه میان‌رده i430 و نسخه بالارده M440i هستیم. نسخه پایین‌رده به یک دلیل خاص توجه ما را به خودش جلب کرده‌ است – این مدل هنوز از خوشه ابزار آنالوگ بهره می‌برد. البته بین دورسنج موتور و سرعت‌سنج سنتی یک صفحه نمایش ۵.۱ اینچی رنگی قرار دارد.
این کمی باعث تعجب است چون قیمت i420 در آلمان از ۴۶ هزار یورو شروع می‌شود، جایی که قیمت فولکس ‌واگن گلف از زیر ۲۰ هزار یورو آغاز می‌شود. چرا ما به نام پرفروش‌ترین خودرو در اروپا اشاره کردیم؟ چون حتی نسخه پایین‌رده نسل هشتم گلف از خوشه ابزار آنالوگ استفاده نمی‌کند. البته در آن مدل مجبور هستید با چرخ‌های ۱۵ اینچی و یک موتور ۱ لیتری کم‌قدرت در یک هاچ‌بک کامپکت کنار بیایید، اما حداقل صفحه نمایش دیجیتال دارد.

بی‌ ام‌ و سری ۴

بی‌ ام‌ و سری ۴

شاید نکته جالب‌تر این باشد که می‌توان آپشن‌های خاصی مثل چراغ‌های لیزری و یک نمایشگر سربالا را به سری ۴ اضافه کرد، در حالی که خوشه ابزار سنتی سرجای خودش باقی است. این ایده بدی نیست چون برخی از مردم ترجیح می‌دهند به جای خوشه ابزار دیجیتالی از نسخه کلاسیک استفاده کنند. این نمایشگر به لطف سطح بالای سفارشی‌سازی مزایای زیادی دارد، اما جذابیت خاصی در سیستم آنالوگی وجود دارد که امروزه خیلی کمیاب شده است. حتی در نسخه بالارده M440i با قیمت ۶۷ هزار یورو هم صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی یک آپشن است.
شعبه ایالات‌متحده بی ‌ام ‌و هنوز سایت شخصی‌سازی این مدل را راه‌اندازی نکرده است، اما می‌دانیم خط تولید آمریکای شمالی به جای نسخه پایین‌رده i420 با نسخه میان‌رده i430 شروع می‌شود. در ایالات‌متحده، قیمت سری ۴ کوپه دیفرانسیل عقب از ۴۵۶۰۰ دلار شروع می‌شود؛ نسخه i430 ایکس‌درایو ۲۰۰۰ دلار گران‌تر است و قیمت M440i تمام چرخ محرک از ۵۸۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد