موضوعات داغ

هیچ فورد ماستنگ النوری در دنیا بدون اجازه نمی تواند ساخته شود!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از دست دادن یک خودرو پس از صرف مقدار زیادی زمان و پول برای آن قطعا اتفاقی ناراحت‌کننده است. بنابراین می‌توانید عذابی که این یوتیوبر کشیده را تصور کنید، کسی که پروژه فورد ماستنگ النور Eleanor وی به دلیل مشکلات قانونی توقیف شده است.
در سال ۱۹۷۴ فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه توسط اچ‌.بی. هالیکی Halicki تولید شد که در سال ۱۹۸۹ حین بازی در دنباله ساخته نشده آن فیلم در یک تصادف کشته شد. با این حال، همسرش دنیس شکاریان هالیکی، علامت تجاری النور و نام‌های مشابه آن را در اختیار گرفت، و طی دو دهه گذشته از هیچ تلاشی برای محافظت از این نام تجاری دریغ نکرده است.
هالیکی حتی در اواسط دهه ۲۰۰۰ از کارول شلبی شکایت کرد، آن هم پس از اینکه یکی از شرکت‌های شلبی تلاش کرد کپی‌هایی از النور ارتقایافته را به فروش برساند، با وجود اینکه این خودروها هیچ شباهتی به مدل پونی محصول ۱۹۷۳ که در فیلم اول این سری دیده شده بود نداشتند. وکیل هالیکی در این باره گفت:
دادگاه حکم داده که هالیکی حقوق تجاری هر ماستنگی به نام النور یا خودروهایی که به فرنچایز سرقت در ۶۰ ثانیه مرتبط هستند را در اختیار دارد. دلیل محبوبیت این خودرو نام خاص آن است، و این همان چیزی بود که شلبی می‌خواست از آن بهره ببرد.
کانال یوتیوبی B is for Build که توسط کریس استاین‌باکر اداره می‌شود، قربانی این مسئله حقوقی شده است. در نتیجه، پروژه فورد ماستنگ النور او نیمه کاره رها شده و این النور به عنوان بخشی از توافق با هالیکی توقیف شده است. پایانی غم‌انگیز برای یک پروژه شگفت‌انگیز.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/20
هیچ جای دنیا البته بجز ایران هههه