موضوعات داغ

تمدید مهلت 3 ماهه برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، موضوع افزایش بهای مسکن و اجاره بها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین در خلال این جلسه، موضوع ترخیص خودروهای وارداتی مانده در گمرک نیز بررسی شد. در این جلسه، ریاست جمهوری دستور تشکیل کارگروهی متشکل از وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با مسئولیت معاون اول رییس جمهور را به منظور بررسی دلایل گرانی مسکن و راه حل های خارج شدن از این شرایط را داد، اما خبر خوش برای وارد کنندگان خودرو در این جلسه، تمدید مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و همچنین کالاهای گروه چهارم در گمرکات کشور خواهد بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، در این جلسه موضوع خودروهای باقی مانده در گمرک مورد بررسی قرار گرفت و با تمدید 3 ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و کالاهای گروه چهارم در گمرکات کشور موافقت شده است. هیئت وزیران باتوجه به کاهش عملکرد دستگاه های اجرایی و برخی مشکلات بوجود آمده برای ثبت سفارش و ترخیص کالا در پی شیوع ویروس کرونا، با تمدید 3 ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و کالاهای گروه چهارم مانده در گمرک موافقت کرده است.
براین اساس، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی که دستور قضایی برائت آنان توسط مراجع رسیدگی کننده صادر می شود، شامل قید زمانی برای ترخیص نبوده و ترخیص آنان بلامانع خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد