موضوعات داغ

تولید قطعه سازان در آستانه توقف؛ هشدار به خودروسازی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن قطعه ‌سازی با اشاره به مشکلات صنعت قطعه سازی و پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی قیمت قطعات به صورت علی ‌الحساب، اعلام کرد که با توجه به رشد نرخ ارز و مواد اولیه و همچنین کمبود نقدینگی در صنعت قطعه سازی، اگر قیمت قطعات افزایش پیدا نکند احتمال توقف خطوط تولید این صنعت وجود خواهد داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: اصلی ترین مشکل فعالان صنعت قطعه سازی، در حال حاضر عدم اختصاص ارز است و این را با هر قیمتی به ما بدهند راضی هستیم، اما فارغ از تغییر نرخ ارز واردات قطعه از دولتی به نمایی، مشکلی اصلی عدم تخصیص آن به قطعه سازان است.
برای حل این مشکل چهار پیشنهاد ارائه کردیم که شامل ارز نیمایی، ارز آزاد، ارز حاصل از صادرات و یا حتی ارز متقاضی که منشا آن نامشخص است، اقدام به واردات کنیم که در شرایط فعلی و همچنین باتوجه به کمبود ذخایر ارزی، بهترین روش همان استفاده از واردات بدون انتقال ارزی است که منشا آن مشخص نباشد.
در پایان رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به تعلل بانک مرکزی برای تخصیص ارز به قطعه سازان، اعلام کرد که دلیل بانک برای نپذیرفتن روش واردات بدون انتقال ارز با منشا نامشخص، نگرانی بابت افزایش نرخ ارز است که حالا با افزایش آن نسبت به ماه های گذاشته، مخالفت بانک مرکزی تنها یک بهانه است و ما هم به دولت هشدار داده ایم که اگر ارز مورد نیاز قطعه سازان تامین نشود، به زودی شاهد توقف همه جانبه در صنعت قطعه سازی خواهیم بود و این مشکل شرکت های بزرگ خودروسازی را هم درگیر خود می کند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/26
خداکنه تولید متوقف بشه و قیمت ها بیشتر بره بالا واسه ما که فرقی نداره الانم نمیتونیم بخریم اون موقع هم نمیتونیم
1399/3/26
دست بدست خودروسازهابدهیدقطعه راتاجای که میتوانیدگران کنیدتامردم تکلیف خودشوبدونه به این میگن دولت تدبیروامیدالابرکت الله
1399/3/26
امیدوارم قطعه سازان سود حاصل از ساخت بنجل هایی رو که به جیب می زنند خرج درمان بیماری ها لاعلاج برایشان شود
1399/3/27
الهی آمین🤲