موضوعات داغ

بوگاتی شیرون پوراسپرت در لندن دیده شد؛ یکی از شصت دستگاه موجود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بوگاتی شیرون یکی از مشهورترین ابر خودروهای دنیا است که علاقمندان و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. با این وجود بوگاتی همچنان فکر می‌کرد که شیرون به اندازه کافی سریع و قدرتمند نیست، به همین دلیل تصمیم گرفت تا نسخه اصلاح شده بوگاتی شیرون پور اسپرت را معرفی کند.
این نسخه در طی چند روز اخیر در یک مرکز خرید و فروش خودروهای لوکس در لندن، موسوم به H.R. Owen مشاهده شد. از این اتومبیل تنها شصت دستگاه ساخته خواهد شد که در مقایسه با نسخه استاندارد شیرون، بهبود و بروزرسانی‌هایی در شاسی، گیربکس و موتور آن انجام شده است. اگزوزهای خودرو از جنس تیتانیوم ساخته شده‌اند و رینگ‌ها نیز منیزیمی هستند، تا شاهد کاهش وزن پنجاه کیلوگرمی شیرون پور اسپرت نسبت به نسخه استاندارد باشیم.

بوگاتی شیرون پور اسپرت

بوگاتی شیرون پور اسپرت

به عقیده برخی از کارشناسان، گیربکس بوگاتی شیرون پور اسپرت به کلی با نسخه استاندارد شیرون تفاوت دارد و ضریب دنده‌ها در آن 15 درصد کوتاه‌تر شده است و به این خودرو در شتاب‌گیری ثانویه کمک می‌کند. بنابراین شیرون پور اسپرت در دنده ششم و در شتاب‌گیری بین سرعت 60 الی 120 کیلومتربرساعت، سه ثانیه سریع‌تر عمل می‌کند. برای بهبود چسبندگی خودرو نیز از تایرهای Sport Cup 2 R میشلن بهره گرفته شده است.
البته بوگاتی شیرون پور اسپرت با هدف دستیابی به عملکرد بهتر در مسیرهای استاندارد ساخته شده و حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتربرساعت محدود شده است، بنابراین نباید انتظار رکوردشکنی این خودرو را در پیست داشته باشیم. قدرت پیشرانه شیرون پور اسپرت نیز در حد همان 1500 اسب‌بخار باقی مانده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/26
آینه تمام عیار خلاقیت و هنر
شاهکار مهندسی و حاصل نبوغ ذهن ها پویا