موضوعات داغ

بجای پول نفت، خودرو بدهید؛ پیشنهاد بانک مرکزی به کره جنوبی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق گفته حسین تنهایی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در گفتگو با اصحاب رسانه، کشور کره جنوبی حداقل یکسال و نیم است که دارایی‌ های ایران را مسدود کرده و روابط تجاری ما با این کشور در طول یک سال گذشته با تشدید تحریم ‌ها بسیار کاهش یافته و به صفر نزدیک شده است. با ایجاد شرایط بغرنج اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا و مشکلات متعددی که برای کشورمان بوجود آمده، از کره جنوبی خواسته شد تا دست کم ۵۰ میلیون دلار برای تهیه غذا و دارو در این بحران به کشور پرداخت کند، اما این کشور از انجام آن سر باز زد و هنوز هم دارایی های ایران به ارزش 6.5 تا 9 میلیارد دلار در کشور کره جنوبی بلوکه شده است.
در این خصوص ریاست جمهوری نیز به بانک مرکزی دستور داده تا مطالبات بانک مرکزی از کره جنوبی از طریق روش های سیاسی دوجانبه و نیز مسیر حقوقی و نهادها و مجامع بین المللی پیگیری شود. با این حال، ارمیا شهابی فعال بازار سرمایه در توئیتر خود با اشاره به اقدام اخیر رئیس کل بانک مرکزی، چنین نوشت که گویا رئیس کل بانک مرکزی بجای دلارهای بلوکه شده در کشور کره جنوبی، تقاضای دریافت خودرو کرده است تا هم بتواند بخشی از پول های بلوکه شده را آزاد کند و همچنین بتواند اندکی از تقاضای بالای موجود در بازار کشور برای خودروهای وارداتی را تامین کند.
ارمیا شهابی در توئیتر خود نوشت، با یک تیر و دو نشان جناب همتی، خبرها حاکی از تقاضای خودرو بجای دلارهای بلوکه شده در کره جنوبی دارد و با این پروتکل، بخشی از دارایی های کشور آزاد شده و همچنین شوکی به بازار سرکش خودرو وارد خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/25
اگر هم وارد بشه تعرفه سنگین و مالیات بهش اضافه میکنن و قیمتش نجومی میشه و قشر ضعیف همچنان باید پراید سوار بشن
1399/3/26
خوبه دیگه اینجوری به نفعشونم هست
ماشینا رو میارن با ده برابر قیمت میفروشن به چهارتا کارخونه دار و نماینده و ...(اونام که پولشو از ملت میگیرن)
مردم بدبخت مث همیشه حسرت بدل