موضوعات داغ

درخواست وزارت کشور از دولت برای معافیت تاکسی‌های دپو شده از استاندارد یورو ۵

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، وزارت کشور درخواست خود مبنی بر معافیت تاکسی‌های دپو شده از استاندارد یورو ۵ را برای دولت ارسال کرده است.
به نقل از تسنیم، علیرضا قنادان در خصوص احتکار تاکسی در پارکینگ های تهران توضیح داد: «عملا امکان احتکار تاکسی وجود ندارد چرا که مطابق قانون هر فرد نمی تواند بیشتر از یک تاکسی به نام خود داشته باشد و هنگام اسقاط خودرو، یک تاکسی به ازای آن وارد ناوگان می‌شود که مالک آن مشخص است.»
وی ادامه داد: «نوسازی تاکسی ها مانند خودروهای شخصی نیست. وقتی یک پلاک تاکسی صادر می‌شود با اطمینان می‌توان گفت یک تاکسی به ازای آن اسقاط شده است و زمانی که مرکز اسقاط، گزینه اسقاط را انتخاب می‌کند، پلاک خودروی فرسوده باطل و مراحل ارائه تاکسی جدید به سرعت طی می‌شود و مانند خودروهای عادی تعللی ایجاد نمی‌شود.»
گفته می شود تاکسیرانانی که سال گذشته تاکسی فرسوده خود را اسقاط کرده بودند در سال جدید به دلیل استانداردهای سازمان محیط زیست امکان پلاک گذاری تاکسی جدید برای آن ها وجود ندارد. این در حالی است که مطابق طرح جدید باید به محض اسقاط تاکسی فرسوده تاکسی جدیدی به مالک تحویل داده شود.
قنادان در انتها اضافه کرد: «تاکسیرانان بین چندین ضابطه قانونی گرفتار شده اند چرا که براساس مصوبه جدید دولت شماره‌گذاری خودروها با استاندارد یورو ۴ در سال جدید ممنوع است و عملا تاکسی های نوساز در اختیار تاکسیرانان قرار نمی گیرد. در همین راستا نیز وزارت کشور در نامه ای از دولت درخواست کرده که تاکسی های دپو شده از استاندارد یورو ۵ معاف شوند

از سوی هیئت دولت ابلاغ شد و هرگونه اصلاح در آن نیز باید توسط هیئت دولت انجام شود اما پیگیری‌هایی در حد توانمان انجام داده‌ایم و تماس‌های متعددی با دستگاه‌های مرتبط از جمله با رئیس سازمان محیط زیست برقرار شده تا مشکل تاکسیرانان حل شود؛ طبق آخرین اخبار نیز درخواست معافیت این دسته از خودروها به پیشنهاد وزارت کشور به دولت ارسال شده تا در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شود که در صورت تایید، قفل شماره‌گذاری این تاکسی‌ها باز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد