موضوعات داغ

قیمت‌گذاری بازار خودرو، نهایی نشده است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گذاری خودرو هنوز نهایی نشده و ایجاد یک فاصله قیمتی 10 درصدی بین کارخانه و بازار پیشنهادی از جانب این سازمان برای تنظیم بازار خودرو بوده است که البته موافقان و مخالفان خاص خود را دارد.
چندی پیش رئیس سازمان حمایت اعلام کرد که بر اساس بسته پیشنهادی این سازمان قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت کارخانه به علاوه حداکثر 10 درصد سود خواهد بود. اگر فروشنده ای خودرو خود را گران تر از این فرمول بفروشد گران فروشی کرده و با برخورد بازرسان سازمان نظارت مواجه خواهد شد.
حال عباس تابش در خصوص توضیحات تکمیلی پیرامون این بسته افزود: «طرح مذکور برای بررسی به کمیته های مربوطه ارسال شده و مسئولین در حال تصمیم گیری در این زمینه اند. البته عده ای مخالف آن بوده و معتقدند که قیمت ها در بازار باید بر اساس عرضه و تقاضا مشخص شود اما سازمان حمایت به وجود سقف قیمتی در بازار خودرو اعتقاد دارد.»
وی ادامه داد: «پس از بررسی های لازم از جانب کمیته های مربوطه این پیشنهاد به ستاد تنظیم بازار ارسال خواهد شد و در صورت تصویب این ستاد اجرایی می شود.»
تابش در انتها افزود: «در حال حاضر شورای رقابت در زمینه قیمت خودروها فعالیت می کند و قیمت نهایی خودروها بر اساس آنالیزهای انجام شده توسط این شورا مشخص می شود.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد