موضوعات داغ

ماهیندرا سهام سانگ یانگ را واگذار می‌کند؛ بدنبال خریدار برای قدیمی‌ترین خودروساز کره‌جنوبی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
ماهیندرا یک شرکت خودروسازی هندی است که دفتر مرکزی آن در شهر بمبئی قرار دارد. این شرکت به تازگی با فورد وارد یک سرمایه گذاری مشترک شده که البته سرنوشت این سرمایه گذاری تا پایان همه گیری کرونا در هاله ای از ابهام قرار دارد.
یکی از خودروهای تولیدی این شرکت که به تازگی خبرساز شده است Roxor نام دارد. این خودرو یک مدل کپی‌شده از جیپ رانگلر آمریکایی بوده و قطعات آن در هند تولید شده و در سایت این شرکت در میشیگان آمریکا مونتاژ می شود.
چندی پیش کمپانی فیات کرایسلر موفق شد با تایید کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده، فروش ماهیندرا Roxor را در آمریکا ممنوع کند. گفته می شود علت این ممنوعیت کپی برداری طراحی ماهیندرا روکسور از جیپ رانگلر است.
با این ممنوعیت ضرر مالی هنگفتی به کمپانی ماهیندرا وارد شده و از طرف دیگر همه گیری ویروس کرونا سبب شده که زیان های مالی وارده به این شرکت از حد توان تحمل آن خارج شود. تمامی این موارد در کنار کاهش فروش و کوچک شدن بازار هدف سبب شده که ماهیندرا اعلام کند قصد دارد کنترل بخش خودروسازی سانگ یانگ کره را واگذار کند چراکه نگه داری این بخش از نظر اقتصادی برای آن مقرون به صرفه نبوده و سانگ یانگ نیاز به یک سرمایه گذار جدید دارد.
ماهیندرا در سال 2010 سهام سانگ یانگ را خریداری کرده و تلاش کرد که این شرکت را از ورشکستگی نجات داده و به سود دهی برساند اما زیان های خالص وارده به ماهیندرا سبب شده که این شرکت در سیاست های بین المللی خود در خصوص سرمایه گذاری تجدیدنظر کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/28
چرا ایران خودرو و سایپا بجای این اشغال هایی که تولید میکنند این شرکت را نمی خرند
1399/3/28
باور کنید اگر ایران خودرو یا سایپا اعلام کنه کی میخوایم بخریم این شرکت رو و یه قیمت معقول و منطقی هم پیش فروش کنه محصولات سانگ یانگ رو تو ایران اونقدر مردم پول میریزن تو حساب شرکت که چهار تا ی سانگ یانگ رو بشه خرید