موضوعات داغ

کامیون‌های سه‌سال کارکرده اروپایی از نمونه‌های چینی بهترند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از طرح هایی که در راستای نوسازی ناوگان عمومی کشور مطرح شده واردات مدل های سه سال کارکرده اروپایی، ژاپنی و کره‌ای است که به نظر می رسد بر خلاف طرح‌های قبلی در اجرای آن جدیدت وجود دارد. البته کارشناسان مشکلات ثبت‌نام و برخی موارد فنی را از موانع اجرای مذکور می دانند.
به نقل از سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو، دبیر انجمن صنفی کامیون داران کشور از موافقان طرح مذکور بوده و با توجه به شرایط فعلی کشور و محدودیت‌های موجود، واردات مدل‌های سه سال کارکرده اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را بهترین و به صرفه ترین راه حل فعلی می داند.
احمد کریمی در این خصوص توضیح داد: «ناوگان عمومی کشور سن بالایی داشته و با توجه به فرسودگی که دارد خسارات فراوان و اجتناب‌ناپذیر را به اقتصاد کشور تحمیل می کند. میزان مصرف سوخت، میزان آلایندگی و هزینه های سرسام آور ناشی از تعمیر قطعات و نگهداری کامیون های فرسوده تنها بخشی از هزینه هایی اجتناب‌ناپذیر است که این ناوگان به اقتصاد کشور وارد می کند. همین عوامل ضرورت نوسازی ناوگان عمومی کشور را به خوبی تشریح می کند.»
وی ضمن موافقت با واردات مدل‌های سه سال کارکرده اروپایی، ژاپنی و کره‌ای ادامه داد: «باید این موضوع را در نظر داشت ناوگان چینی که طی سال‌های اخیر توسط شرکت‌های خودروساز وارد کشور شده، با تکنولوژی فرسوده اروپا تامین می‌شود. چه‌بسا خودروسازان مدل‌هایی را وارد ناوگان کرده‌اند که خسارت آن ها در مقایسه با مدل‌های فرسوده بسیار بیشتر است. در این شرایط و با توجه به خودروهای بی کیفیت و بنجل چینی که به کشور وارد شده ناگزیریم بپذیریم در زمینه واردات خودروهای صفر کیلومتر با محدودیت روبرو هستیم. بنابراین واردات کامیونهای سه سال کارکرد اروپایی صرفه بیشتری داشته و عملاً برای اقتصاد کشور بهتر است.»
کریمی در ادامه توضیح داد: «یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد عدم ارائه تسهیلات برای مالکان کامیون های فرسوده ای است که قصد ثبت نام برای واردات را دارند که البته در این زمینه جلساتی نیز با مشاور رئیس‌جمهور برگزار شده و قول‌هایی نیز داده شده است.»
دبیر کانون انجمن صنفی کامیون داران کشور در انتها افزود: «برای موفقیت طرح مذکور دولت باید تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهد. تسهیلاتی که ما معتقدیم در طی سه سال از محل تفاوت سوخت این ناوگان به نسبت ناوگان فرسوده فعلی جبران خواهد شد و جای نگرانی برای دولت ندارد.»

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/27
حالت خوبه اقای کریمی .دولت خودش داره میگه الان کشور به سختی داره اداره میشه و پولی و ارزی ندارند کارهدی واجبتر و ما یحتاج مردم واجبه یا وارد کردن کامیون.
1399/4/1
ن داش علی دلال
قشنگ معلومه حال تو خوبه و داری با این اوضاع کامیون حسابی حال میکنی
نگران نباش
صد وعده روبهان یکی وفا نکرد
تو بچسب ب کاسبیت
اینا حرف مفت زیاد میزنند
خدای بر و بچ راننده هم بزرگه!