موضوعات داغ

درگ تسلا مدل اس P100D با فراری F12 + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در این ویدیو که توسط کانال یوتیوبی متیو والنزا منتشر شده، شاهد رقابت یک تسلا مدل اس P100D با یک فراری F12 هستیم. این خودروها به جز شتاب عالی هیچ وجه اشتراکی با یکدیگر ندارند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر F12 با قیمت تقریبا ۳۳۰ هزار دلار زیر ۳ ثانیه است. قیمت یک مدل S پرفورمنس جدید کمتر از ۱۰۰ هزار دلار، و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۲.۳ ثانیه است.
تسلا مدل اس P100D یکی از سریع‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده ‌است. نکته جالب این است که تسلا به طور منظم مسافت قابل طی کردن و عملکرد این خودرو را ارتقا می‌دهد. یعنی در همین حین که صاحب این خودرو هستید، می‌توانید با استفاده از آپدیت‌های نرم‌افزاری عملکرد آن را بهبود ببخشید. نسخه فعلی - تسلا مدل اس پرفورمنس - عملکرد خیلی بهتری نسبت به P100D دارد که شکست آن هم کار سختی است.
در همین حین، خودروهای اسپورت بنزینی محبوبی مانند شورلت کوروت، پورشه ۹۱۱، و این فراری F12 نیز در طول زمان بهبود پیدا می‌کنند. البته این بهبودها مداوم نیستند. در عوض، برای اینکه شرکتی یکی از این خودروها را ارتقا دهد، باید آن را دوباره طراحی کند و یک مدل جدید از آن را ارائه دهد.
بله، تا همین چند سال پیش خودروهای الکتریکی جایگاه مناسبی در صنعت خودرو نداشتند. این باعث شد برخی از صاحب نظرهای حوزه خودرو آن‌ها را بی‌اعتبار کنند، و برخی از آن‌ها هنوز فکر می‌کنند که خودروهای الکتریکی کیفیت مناسبی ندارند. با این حال، امروزه تقریبا همه خودروهای الکتریکی عملکرد خیلی خوبی ارائه می‌دهند، مخصوصا در زمینه نیازهایی که افراد طی رانندگی روزمره به آن‌ها احتیاج دارند.
به هر حال، فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا ببینید وقتی یک فراری یک تسلا را به چالش می‌کشد چه اتفاقی می‌افتد. به لطف گشتاور فوری تسلا، به نظر می‌رسد راننده F12 هیچ تلاشی برای برنده شدن نمی‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد