موضوعات داغ

معرفی پیکاپ مزدا BT-50؛ قلب ایسوزو با چهره‌ای جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر می‌رسد بازار پیکاپ‌ها روز به روز در حال گسترش است و تاکنون شرکت‌های مختلفی وارد عرصه تولید پیکاپ شده‌اند. پیکاپ مزدا BT-50 نیز سعی دارد تا سهم اندکی از این بازار در حال رشد را به خود اختصاص دهد و ثابت می‌کند می‌توان با خودرویی زیبا به ماجراجویی رفت.
رونمایی مزدا BT-50 از طریق یک رویداد رسمی در استرالیا صورت گرفت که بازاری بزرگ و پررونق برای پیکاپ‌ها است. این سومین نسل از وانت ژاپنی مزدا BT-50 است که به تولید می‌رسد و گویا مزدا قصد دارد تا جدی‌تر از گذشته وارد بازی پیکاپ‌ها بشود.
مزدا BT-50 از زبان طراحی این شرکت موسوم به کودو استفاده می‌کند که باعث می‌شود این خودرو را شبیه به کراس‌اوور مزدا CX-9 بدانیم. پیکاپ مزدا BT-50 در حال حاضر تنها در تیپ لاکچری دوکابین معرفی شده که از تجهیزات و امکانات مناسبی بهره‌مند است.
بزرگترین تغییر ایجاد شده در نسل سوم مزدا BT-50، استفاده از پلتفرم ایسوزو دی مکس در این خودرو است که به طراحان مزدا اجازه داده تا موتور قدیمی و سنگین فورد را دور بیندازند و به جای آن از یک پیشرانه سه لیتری چهارسیلندر توربو دیزل با 188 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور استفاده کنند.

مزدا BT-50

مزدا BT-50

نیروی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها ارسال می‌شود. مشتریان قادر هستند تا مزدا BT-50 را در دو مدل 4x4 و 4x2 سفارش دهند. پیش‌بینی می‌شود در صورت فروش موفق مزدا BT-50 در استرالیا، تا پایان سال جاری میلادی پیشرانه‌های متنوع‌تری برای این پیکاپ ارائه شوند.
از جمله امکانات رفاهی مزدا BT-50 می‌توان به مواردی همچون صفحه نمایش نه اینچی لمسی و سیستم تهویه جدید اشاره کرد که با ایسوزو دی مکس مشترک هستند. با این حال ظرافت خاص مزدا در طراحی خودروهایش موجب شده تا وانت مزدا BT-50 نسبت به ایسوزو دی مکس محصولی لوکس‌تر به نظر برسد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت‌گذاری وانت مزدا BT-50 و عرضه آن به بازارهای دیگر اعلام نشده اما این خودرو در کنار ایسوزو دی مکس در تایلند به تولید خواهد رسید و بنابراین می‌بایست مزدا BT-50 را نمونه لوکس دی مکس ایسوزو بدانیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/28
هایلوکس بهتره
1399/3/29
انصافاََ براي من كه ته پيكاپ هست چه رخي عجب كابينه 👍🙂👏
1401/4/18
عالیه