موضوعات داغ

چرا حداکثر سرعت محصولات جدید ولوو به 180 کیلومتربرساعت محدود شده است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ماه مارس 2019 بود که ولوو اعلام کرد از این پس تمامی محصولات جدید این شرکت شامل محدودیت سرعت 180 کیلومتربرساعت خواهند شد. بنابراین حتی اگر سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروهای ولوو یعنی محصولات برند پولستار را خریداری نمائید، بازهم قادر نخواهید بود از این محدوده فراتر حرکت کنید.
انگیزه ولوو برای این تصمیم کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش خسارات مالی وارده به خودروهای ولوو در تصادفات است. شرکت سوئدی تصمیم دارد طی چند سال آینده تلفات ناشی از تصادف با خودروهای ولوو را به صفر برساند و خسارات مالی را نیز حداقل کند. با این حال توجه داشته باشید که محدودیت سرعت 180 کیلومتربرساعت از حداکثر سرعت قابل دستیابی در بسیاری از کشورهای جهان بالاتر است. بنابراین عده‌ای اعتقاد دارند این کار ولوو چندان عاقلانه نیست.

ولوو

ولوو

مالین اخولم ، رئیس مرکز ایمنی ولوو اعتقاد دارد که سرعت 180 کیلومتربرساعت به اندازه کافی عطش طرفداران سرعت را سیراب می‌کند و نیازی نیست تا محصولات ولوو به سرعت‌های بیشتری دست پیدا کنند. به گفته او در زمانه‌ای که همه خودروسازان از سرعت صحبت می‌کنند، ولوو تصمیم گرفته تا سرعت را بیشتر از همه جدی بگیرد و تغییراتی اساسسی در رفتار و نگرش رانندگان ایجاد کرده و تعادلی جدید بین آزادی عمل و ایمنی برقرار کند.
به گفته رییس مرکز ایمنی ولوو، بیست سال پیش رانندگی با سرعت‌های بالا چندان مفرح نبود چرا که در این سرعت خودروها دچار ناپایداری قابل توجهی می‌شدند. اکنون اتومبیل‌ها خارق‌العاده هستند و در هر سرعتی سواری یکسانی را ارائه می‌دهند. به همین علت نیازی نیست تا سرعت‌های بسیار بالا مورد تجربه رانندگان قرار گیرد، چرا که ایمنی امروزه در اولویت قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد