موضوعات داغ

بیشترین قربانیان تصادفات متعلق به کدام کشورهاست؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از مهمترین دلایل مرگ‌ومیر در سطح جهان تصادفات رانندگی است که توسط وسایل نقلیه موتوری صورت می پذیرد.
به نقل از ایسنا، گفته می شود روزانه در سطح جهان بیش از ۳ هزار تصادف رانندگی رخ می دهد که مشروبات الکلی و مواد مخدر عامل رخ دادن بیش از ۲۲ درصد از این تصادفات است. مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی به خصوص در کشورهای کم درآمد و در حال توسعه به دلیل شبکه راه های ناایمن و همچنین عدم دسترسی سریع به کمک های پزشکی بالاست.
به علاوه وسایل حمل و نقل عمومی غیر استاندارد و فرسوده و همچنین فقر آموزش نیز در رخ دادن این تصادفات موثر است. به عنوان نمونه در کشور نیجریه و کنیا وسایل نقلیه عمومی به مسافرگیری بیش از حد و سرعت غیرمجاز شهرت دارند.
کاربران آسیب پذیری جاده ها به خصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواران در کشورهایی که ایمنی راهها و وسایل نقلیه در آنها مورد توجه قرار نمی‌گیرد، در معرض خطرند. خطوط عابر پیاده در این کشورها عموما مورد بی توجهی قرار گرفته و ازدحام خودروهای ناامن سبب افزایش تصادفات رانندگی در آنجا می شود.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سایت ورد اطلس لیبی، تایلند و مالاوی بیشترین شمار کشته شدگان قربانیان تصادفات رانندگی را دارند. در لیبی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۳ قربانی وجود دارد. لیبریا، جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری آفریقای مرکزی، رواندا، موزامبیک، سائوتومه و پرنسیپ در جایگاه چهارم تا دهم این جدول قرار دارند.
آمار کشته شدگان و مصدومین حوادث رانندگی در کشور ما نیز چندان خوشایند نیست. پلیس راهور ناجا همواره در تلاش است که با بهبود فرهنگ رانندگی، افزایش ایمنی جاده ها و اعمال سختگیرانه قوانین راهنمایی کمی از مصدومان و کشته شدگان حوادث رانندگی کشور بکاهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد