موضوعات داغ

موتور جدید شورولت کوروت با 1159 اسب‌بخار قدرت رونمایی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پیشرانه شورولت کوروت که با کد LT5 شناخته می‌شود، یک موتور V8 با حجم 6.2 لیتر و مجهز به توربوشارژر است که همه آن را با شورولت کوروت C7 نسخه ZR1 به یاد می‌آورند. شرکت Katech که در زمینه بهینه‌سازی انواع پیشرانه‌ها فعال است، علاقه زیادی به پیشرانه LT5 کوروت دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته تا با انجام برخی تغییرات، خروجی این پیشرانه را افزایش دهد. این مجموعه تخصص بالایی در ارتقای موتور خودروهای جنرال موتورز دارد و حتی در تیم مسابقات این شرکت نیز فعالیت دارد.
اصلاحات انجام شده توسط Katech روی موتور شورولت کوروت، توان و گشتاور این موتور را به میزان 40 درصد افزایش داده است. در نتیجه حالا این موتور هشت سیلندر خورجینی می‌تواند 1159 اسب‌بخار قدرت و 1441 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. پیشرانه استاندارد شورولت کوروت C7‌ حدود 755 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند بنابراین یک تغییر شگرف در این موتور رخ داده است.
شرکت Katech سوپرشارژر استاندارد این پیشرانه را برداشته و به جای آن از سوپرشارژر اختصاصی خودش استفاده کرده است. به دلیل افزایش حجم محفظه فشرده سازی، قدرت خروجی پیشرانه افزایش قابل توجهی یافته است. هنوز اطلاع دقیقی در خصوص قیمت نهایی پیشرانه اصلاح شده کوروت وجود ندارد اما طبق گمانه زنی‌ها این موتور 18811 دلار قیمت خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد