موضوعات داغ

ماجرای اجباری شدن نصب پلاک سوم خودروها چیست؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از قوانینی که مصوب سال 1384 بوده اما از آن سال تاکنون اجرایی نشده مربوط به نصب پلاک سوم بر روی خودروهاست. گفته می شود این قانون تا پایان سال جاری به تدریج اجرایی خواهد شد.
به نقل از ایرنا، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور نیروی انتظامی در خصوص پلاک سوم خودروها توضیح داد: «برابر ماده 13 آیین نامه راهور مصوب 1384 به همراه یک زوج پلاک، پلاک سوم وسیله نقلیه نیز به صورت برچسب از سوی راهنمایی و رانندگی یا اشخاص مورد تایید راهنمایی و رانندگی صادر و بر روی شیشه جلو یا عقب وسیله نقلیه نصب می شود.»
سرهنگ علی محمدی در ادامه افزود: «پلاک سوم خودرو برچسبی است که دارای اطلاعات شماره پلاک، تاریخ سپری شدن اعتبار پلاک، کد واحد شماره گذاری و شماره بوده و با هر بار تمدید اعتبار پلاک، نقل و انتقال مالکیت و تعویض قطعات اصلی و رنگ وسیله نقلیه، با اطلاعات جدید تولید و جایگزین خواهد شد.»
گفته می شود پلاک سوم در قالب دو چیپ روی پلاک و زیر شیشه جلو و زیر آئینه نصب خواهد شد که این چیپ شامل اطلاعات VIN و سایر اطلاعات به حجمی بین 30 تا 90 کیلوبایت است.
اطلاعات به صورت RFID در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا مأموران راهور بتوانند با دست افزارهایی که دارند این اطلاعات را بخوانند و به هویت اصلی مالک و خودرو پی ببرند.
با اجرایی شدن قانون مربوط به نصب پلاک سوم شناسایی و یافتن خودروهای سرقتی بسیار آسانتر خواهد شد.
هنوز زمان دقیق اجرایی شدن این قانون مشخص نشده اما گفته می شود تا پایان سال به تدریج اجرایی خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/9
خوب، یه چند تا برچسب که خود کارخونه میزنه، یه برچسب هم که ماله معاینه فنیه، یه چند تا برچسب دیگه هم که انشالا دوستان بچسبونند دیگه کلا هیچی نمیبینیم ! همینطوری ستون خودروهای کاملا استاندارد خودروسازان گرامی توی دیده، یه چند تا برچسب هم بزنیم دیگه چه شود!!! خیلی ممنون که باعث عدم دید راننده سر پیچ ها میشید که وقتی تصادف کردن، توی صورت جلسه تصادف مینویسند عدم دید راننده در پیچ ! بعد خودشون برچسب اضافه میکنند بیشتر نبینی !!!
پارسال بخاطر راننده ای که داشت سر میدون دور میزد و منو ندید چون توی ستون افتاده بودم تصادف کردم و خدا به جفتمون رحم کرد! حالا دردسر جدید واسه مردم درست کنید !
1399/4/13
اینا همش بازیه پول افشین جان
فقط دنبال اینند چجوری یه پول بیشتر بچاپند با تبلیغ پیدا کردن اسانوموقع سرقت وقتیم ماشینت دزدیده شد فقط از این اداره میدوونند به اون اداره بعدم با پرویی جوابتو میدند و میگند پیدا نشد تهشم بگیری میفهمی پیدا شده بوده براشون میصرفه بگند پیدا نشده.