موضوعات داغ

علت کند بودن خودرو فراری از زبان بینوتو

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

به گفته مدیر تیم فراری، ماتیا بینوتو، تفاوت در عملکرد خودرو SF1000 در شبیه سازی ها با زمانیکه در پیست تست شده است عامل کندی این خودرو بوده است. بر این اساس همبستگی لازم بین اجزاء آیرودینامیکی خودرو ایجاد نشده و خودرو نتوانست به عملکرد مطلوب خود دست پیدا کند.

با این حال تیم فراری در حال آماده سازی یک به‌روزرسانی کلی در بخش آیرودینامیک خودرو است. بر اساس اعلام مدیران این تیم، به‌روزرسانی فوق برای مسابقه مجارستان در دسترس خواهد بود.

بینوتو مشکلات آیرودینامیکی فراری را اینگونه شرح داد:

خودرو فراری نیاز به پیشرفت چشمگیری دارد و این بدان معنی است که SF1000 در بخش آیرودینامیک آنقدر عملکرد مناسبی نداشته است تا به خودرو مرسدس و ردبول نزدیک شود. در تست های زمستانی هم مشکلاتی با این خودرو داشتیم. عملکرد خودرو در پیست متفاوت با آن چیزی است که در کارخانه طراحی شده و مد نظر بوده است.

SF1000
ما باید از ابتدا علت را پیدا می‌کردیم، در دوران تعطیلی فصل تمام تلاش خود را انجام دادیم. به احتمال زیاد برای از بین بردن مشکل سال گذشته و ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر، کمی زیاده روی کردیم و این باعث شد تا تمام اجزای آیرودینامیکی خودرو به صورت یکپارچه عمل نکنند.

فراری هنوز از سبک طراحی خاصی که سال گذشته برای باله جلو انتخاب کرده بود استفاده میکند اما برای بهبود آن از چندین قطعه جدید استفاده کرده است. با این وجود به نظر می رسد ضعف سال گذشته فراری در عبور از پیچ های سرعت کم هنوز پابرجا است و پیشرفت قابل توجهی رخ نداده است.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که مرحله به مرحله به عقب بازگردیم و مسائل را مجددا بررسی کنیم تا علت اصلی مشکل را پیدا کنیم. امیدواریم بتوانیم در مسابقه مجارستان پیشرفت خوبی ایجاد کنیم اما قبل از آن تنها باید بر روی نقاط مثبت خودرو تمرکز کنیم تا بتوانیم فاصله خود با رقبا را در بخش های گوناگون بررسی کینم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد