موضوعات داغ

نوسان نرخ ارز، بازار خودرو را قفل کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول

نوسانات اخیر نرخ ارز دیگر بازارهای کشور را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و سبب شده که قیمت کالاهای دیگر نیز هم تراز با نرخ ارز افزایش یابند.

به نقل از دنیای اقتصاد، بازار خودرو نیز از جمله بازارهایی است که از نوسانات اخیر بازار ارز تاثیر پذیرفته و عرضه و فروش در آن در حداقل ترین حالت ممکن خود قرار گرفته است. از یک طرف فروشندگان نگرانند که با افزایش مجدد قیمت دلار خودرو خود را فروخته و امکان جایگزینی آن برای آن ها از بین برود و از طرف دیگر نیز خریداران امیدوارند که قیمت خودروها کمی به سمت واقعی تر شدن گام بردارد. اما به طور کلی در بازاری که پراید 111 از برچسب قیمتی 83 میلیون تومانی برخوردار است چندان نمی توان انتظار رونق داشت.

اما در این میان نمایندگی ها فروش نیز با چالش جدیدی مواجه شده اند که این چالش در راستای سیاست جدید دولت مبنی بر جلوگیری از خروج خودروی بدون پلاک از کارخانه ایجاد شده است.

در همین زمینه تعدادی از خریداران سند خودرو خود را دریافت کرده اما همچنان خودرویشان به آن ها تحویل داده نشده است. علت این تاخیر در تحویل پلاک خودروها و مشکلات آن هاست. به علاوه تعدادی از مشتریان نیز با برگه خلافی خودروهای تازه تحویل خود به نمایندگی ها مراجعه کرده و علت را جویا می شوند.

این مساله مربوط به پیمانکاران تحویل خودرو است.از آنجا که خودروها دارای پلاک شخصی هستند و دیگر برای آنها از پلاک موقت ویژه تحویل به نمایندگی استفاده نمی‌شود، هر گونه نقض قانونی توسط پیمانکاران تحویل، سبب جریمه شدن خودروهای مذکور می‌شود. سرعت غیرمجاز، تردد در مسیر اتوبوس‌هایBRT شرکت واحد و ورود به منطقه طرح ترافیک عمده‌ترین دلایل جریمه خودروهای تحویلی است.

این خلافی ها محل مناقشه بین خریداران خودرو و نمایندگی هاست و این نمایندگی ها هستند که به دلیل عدم تقبل مسئولیت از جانب پیمانکاران ناچار اند هزینه خلافی را تقبل کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد