موضوعات داغ

بزرگترین فراخوان ولوو شامل ۲.۲ میلیون خودرو در سراسر جهان می‌شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

ولوو اعتبار زیادی پیرامون مسئله ایمنی به دست آورده و همیشه اطمینان حاصل می‌کند که خودروهایش ایمن‌ترین وسایل نقلیه روی کره زمین هستند. در دهه‌های اخیر این اقدامات ادامه داشته، و نوآوری‌های این شرکت سوئدی، این اعتبار را طی سال‌ها حفظ کرده ‌است.

یکی از بزرگ‌ترین نوآوری‌های ولوو اختراع کمربند سه نقطه‌ای در سال ۱۹۵۸ بود. این اختراع تغییر بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کرد؛ ولوو تخمین زده این نوع کمربند ایمنی، جان بیش از یک میلیون نفر را طی چهار دهه گذشته نجات داده ‌است.

پس باعث تعجب است که بزرگ‌ترین فراخوانی ولوو تاکنون به خاطر نقص در کمربندهای ایمنی باشد که این شرکت اعتبارش را بر پایه آن‌ها بنا کرده است. براساس گزارش رویترز، این خودروساز اعلام کرده حدود ۲.۲ میلیون خودرو در سراسر جهان را برای حل مشکل کابل فولادی که کمربندهای ایمنی جلو را به خودرو متصل می‌کند فراخوانی کرده است.

البته این مسئله خیلی جدی نیست. ولوو در گزارش رویترز اعلام کرده است:

این کابل ممکن است تحت شرایط خاص و به دلیل رفتار‌های کاربر، در طول زمان دچار آسیب‌دیدگی شود. این آسیب‌دیدگی به مرور زمان ممکن است قابلیت نگهدارنده بودن کمربند ایمنی را کاهش دهد.

با وجود اینکه خودروهای زیادی در سراسر جهان دچار این مشکل هستند، اما هیچ حادثه یا تلفاتی در این زمینه گزارش نشده است.

خودروهایی که شامل این فراخوانی می‌شوند، عبارتند از ولوو S60، S60L، S60CC، V60، V60CC، XC60، V70، XC70، S80 و S80L. این مدل‌ها از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ ساخته شده‌اند.

همچنین گزارش شده تعداد ۴۱۲ هزار خودرو در در سوئد دچار این مشکل هستند، در حالی که حدود ۳۰۸ هزار خودروی این لیست در ایالات‌متحده قرار دارند.

تاکنون هیچ شماره‌ تماسی مرتبط با این فراخوانی اعلام نشده است، اما ولوو گفته دستورالعمل چگونگی حل این مشکل توسط نمایندگی‌های ولوو را با ایمیل به مالکان خودروها اطلاع خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد